به گزارش روز جمعه ایرنا ، جعفرلو در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان نمین افزود: تاکنون بیش از 20 هزار نفر دراین شهرستان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.
به گفته وی ، بالغ بر 47 هزار نفر در شهرستان نمین واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.
معاون فرماندار نمین با بیان این مطلب که در سه ماهه اول سالجاری 281 مورد ولادت در شهرستان اتفاق افتاده است ادامه داد:در همین بازه زمانی 86 مورد وفات نیز ثبت شده که نسبت به مشابه سال گذشته تفاوتی نداشته است.
جعفرلو افزود: در سه ماهه سالجاری 843 جلد شناسنامه،143 مورد گواهی فوت و یک هزار و 222 مورد کارت ملی هوشمند صادر و تحویل شده است.
وی گفت:در همین بازه زمانی 196 مورد ازدواج و 28 مورد طلاق در شهرستان نمین رخ داده است.
معاون فرماندار نمین اظهارداشت: ثبت وقایع حیاتی نیاز مبرم به برنامه ریزی دارد و آنچه مسلم است تلاشهای صورت گرفته در راستای ثبت وقایع حیاتی ، رسیدن به آمار صحیح در راستای برنامه ریزی است .
جعفرلو با تأکید بر اینکه داشتن آمار صحیح از جمعیت می تواند ما را در رسیدن به اهداف بلند کمک کند افزود : رسیدن به آمار دقیق در مسائل زیر بنایی و تخصصی یکی از امور ضروری بوده ولازم است شهرداری ها و دهیاریها در تحقق این امر با ثبت احوال در درج آمار فوت همکاری داشته باشد.
وی مکان‌محوری را از مولفه‌های مهم در ثبت آمار حیاتی دانست و افزود: ثبت وقایع حیاتی براساس کدپستی با توجه به محل زندگی افراد و همچنین ارائه آمار مهاجرت مسئله‌ای مهم است که منطقه ما هم به طور کامل انجام گیرد تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.
خبرنگار : ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.