مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از باغات استان اردبیل ۱۴ هزار تن از گیلاس و آلبالو شامل هشت هزار و ۵۰۰ تن گیلاس و پنج هزار و ۵۰۰ تن آلبالو برداشت شود.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، محرم عدلی در بازدید از باغات اردبیل با اعلام این خبر گفت: استان اردبیل دارای دو هزار هکتار باغ گیلاس و یک هزار و 500 هکتار باغ آلبالو بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال از باغات استان 14 هزار تن از این محصولات شامل هشت هزار و 500 تن گیلاس و پنج هزار و 500 تن آلبالو برداشت شود.
 
به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان  باغداران استان اردبیل استقبال بسیار خوبی از نهال‌های اصلاح شده گیلاس و آلبالو  دارند و  این نهال‌ها همه ساله توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها  در اواخر اسفندماه در بین متقاضیانی که قصد احداث باغ را دارند و یا اینکه می خواهند ارقام جدید و مرغوب و پرمحصول گیلاس و آلبالو را جایگزین درختان قدیمی باغات که صرفه اقتصادی ندارند کنند، توزیع می‌شود.
 
وی  با اشاره به توزیع نهال‌های اصلاح شده آلبالو و گیلاس در اردبیل گفت: در سال گذشته 42 هزار اصله نهال گیلاس و 12 هزار اصله نهال آلبالوی رقم اصلاح شده و مورد تائید مراکز تحقیقاتی  در بین باغداران توزیع شده است.
 
عدلی یادآور شد: انتظار می‌رود باغداران منطقه همه ساله اقدام به بیمه محصولات باغی خود کنند تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه از جلمه سرمای دیرس بهاره ، تگرک و آتش‌سوزی وغیره دچار خسارت‌های شدید مالی نشوند و در صورت وارد شدن خسارت در زمینه تامین غرامت اقدام کنند.  
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: باید تمامی باغداران استان با بکارگیری توصیه‌ها و راهنمایی‌های فنی کارشناسان ترویج  و باغبانی از آخرین یافته‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف همچون هرس درختان میوه، سمپاشی به موقع با آفات و امراض و اصول صحیح آبیاری و تغذیه باغات بهره‌مند شوند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.