به گزارش ایرنا، رضا باقری اصل روز شنبه در نشست توسعه اشتغال و کسب ‌وکار در بستر دولت الکترونیک در اردبیل گفت: یکی از چالش‌های مهم در حوزه کسب ‌وکار کشور موضوع فاصله بین توان علمی فارغ‌التحصیلان و نیاز بازار کار است.
وی بیان کرد : چالش دوم در کسب وکار نیازمندی به سرمایه است که به درستی در بین طراحان ایده‌ها تعریف نشده است.
باقری اصل اضافه کرد: سرمایه اولیه 70 درصد از استارت آپ های موفق دنیا توسط خود خانواده‌ها تأمین می شود و این در حالی است که در کشور ما همه به دنبال وام بانکی هستند؛ غافل از اینکه بانک به دنبال سوددهی می باشند.
باقری اصل اضافه کرد : دولت قادر به تأمین وام‌های درخواستی نیست و بهتر است پیاده‌سازی ایده‌ها بدون تمرکز به دریافت وام دنبال شود.
وی الگو برداری از مدل های کسب وکاررا ضروری خواند وگفت: مدل‌های کسب ‌وکار نیازمند بومی سازی است و در این راستا می توان از کشورهای موفق در این زمینه الگو برداری نمود.
وی از پایین بودن رویدادهای کارآفرینی در اردبیل انتقاد کرد و گفت: ازیک هزار و 500 رویداد کارآفرینی تنها یک مورد در اردبیل برگزار شده در حالی که 50 مورد رویداد کارآفرینی باید در اردبیل اتفاق می افتاد.
وی افزود: متاسفانه عملکرد استان اردبیل در این مورد مطلوب نیست وباید تدابیری در این مورد اندیشیده شود .
معاون دولت الکترونیک سازمان فن‌آوری اطلاعات قابلیت گردشگری استان اردبیل را قابل توصیف دانست وگفت: سایت‌هایی که که در این مورد بتواند قابلیت های گردشگری را به دنیا معرفی کند وجود ندارد.
استان اردبیل در زمینه فناوری و اطلاعات و سهم آن در اقتصاد استانی جوان بشمار می رود . پارک فناوری استان اردبیل از دو سال پیش در استان شروع شده و تعداد شرکت های دانش بنیان نیز در آن انگشت شمار می باشند .
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی مو سی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.