به گزارش ایرنا، علی اکبرحسنیان روز پنجشنبه افزود: در سال زراعی جاری نزدیک به 2 هزارهکتار از مزارع پارس آباد به زراعت گوجه فرنگی اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از 73 هزار تن محصول از اراضی زیر کشت برداشت شود.
حسنیان بیان کرد: میانگین عملکرد گوجه فرنگی 35 تن در هکتار است، امسال به دلیل مساعد بودن شرایط جوی و بهره گیری زارعان از توصیه های فنی کارشناسان کشاورزی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت مزارع گوجه فرنگی از وضعیت خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به تاکید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصولات پاک و سالم و نیز استفاده حداقل از سموم و کود کشاورزی یادآور شد: امسال طرح مبارزه بیولوژیکی با آفات در بیشتر مزارع گوجه فرنگی این شهرستان اجرا شد.
وی اضافه کرد: مقابله بیولوژیکی و غیر شیمیایی با آفات و بیماری های زراعی در مقایسه با روش شیمیایی علاوه بر صرفه اقتصادی و کاهش هزینه ها، موجب افزایش راندمان تولید و ارتقای کیفیت محصول نیز شده و از آلودگی های زیست محیطی جلوگیری می کند
پارس آبادمغان در شمال اردبیل در تولید محصولات جالیزی از جمله گوجه فرنگی در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد و بخشی از محصول تولیدی شهرستان به صورت تازه خوری مصرف و بخش دیگری از آن نیز در کارخانه های تولید رب مورد استفاده قرار می گیرد.
مازاد بر نیاز این محصول نیز به شهرستان ها واستان های مجاورصادرمی شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6018/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.