رئیس نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل با اشاره به رکود مسکن در استان گفت:  آمار ارجاعات نقشه به نظام‌مهندسی اردبیل در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۳۰ درصد کاهش داشته است است
.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، میر محمد سید هاشمی در نشست  با اصحاب رسانه  با بیان اینکه در سطح استان نسبت به سالهای گذشته با کاهش ساخت ساز روبه رو هستیم، اضافه کرد: امروز ارجاعات به ماده 5 نسبت به گذشته کاهش یافته است و بیشتر با ماده 100 ساخت سازها انجام می شود که در بیشتر موارد این به نفع شهرداری است.

به گفته رئیس نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل مسکن از گذشته و حتی امروز بیشتر بعنوان کالای اقتصادی مد نظر سازندگان آن بوده که با بوجود آمدن رکود انبوه‌سازان نتواسته اند فروشی داشته باشند در نتیجه امکان ساخت ساختمان جدید هم برای آنها فراهم نشده است.
 
سید هاشمی در خصوص استانداردهای ساخت و ساز یادآور شد:  موضوع اتلاف انرژی یکی از مسائلی است که در فرهنگ مسکن سازی کشور چشمگیر است بطوریکه در سالهای آینده بر اساس نظر سازمان نظام مهندسی در ساخت ساز در نظر داریم صرفه جویی در بحث انرژی مد نظر قرار دهیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس  و برای استانداری سازی مصالح ساختمانی و نزدیک شدن به اهداف اقتصاد مقامتی رایزنی‌هایی با کارخانه‌های ساخت مصالح ساختمانی انجام  دادیم تا محصولاتشان را براساس استانداردهای صرفه جویی انرژی تولید کنند..
 
سید هاشمی با بیان اینکه عمر مفید ساختمان در اردبیل با مسائل اقتصادی در ارتباط است، گفت: به لحاظ فنی عمر مفید ساختمان‌ها نزدیک ۱۵ سال است اما به لحاظ اقتصادی ممکن است کاربری و استفاده از ساختمانی ممکن است تغییر یابد.
 
رئیس نظام‌مهندسی ساختمان استان ار دبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار و ۲۰۰ مهندس عضو نظام‌مهندسی ساختمان استان هستند، یادآور شد : نظام‌مهندسی ساختمان استان در هفت رشته عمران، معماری، برق، مکانیک، ترافیک، شهرسازی و نقشه‌برداری عضو دارد. که از بین آنها نیمی از این مهندسان پروانه اشتغال دارند و در کنار آن نیز بیش از ۱۰۰ شرکت مشاوره و ۶ شرکت اجرایی فعال است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.