صدیف بدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان استان و استاندار اردبیل با مدیرعامل بانک تجار ت افزود: در این جلسه ضمن بررسی مشکلات موجود بر تعیین تکلیف این کارخانه تاکید شد.
وی افزود: در حال حاضر دادگاه این کارخانه را ورشکسته اعلام کرده و این کارخانه زیر نظر اداره کل ورشکستگی قوه قضاییه رفته است اما بانک تجارت که زمانی متصدی امور این کارخانه بود و تسهیلات بانکی را خود ارایه داده به حکم صادره اعتراض کرده و این اعتراض در دست بررسی است.
وی افزود: با اینکه کارخانه تجارت زرین ( سبلان پارچه اردبیل) به عنوان بزرگترین مجموعه نساجی خاورمیانه در حال حاضر وضعیت نامناسبی دارد اما بررسی راهکارهای خروج از شرایط نامطلوب فعلی این واحد صنعتی و تولیدی، در دستور کار قرار دارد.
بدری با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف مالکیت مجموعه صنعتی و تولیدی تجارت زرین اردبیل گفت: این مجموعه ظرفیت ایجاد اشتغال برای چهار هزار نفر را دارد ولی هم اکنون با 550 نفر فعال است.
نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارخانه تجارت زرین در سال‌های اخیر مشکلاتی را با بانک تجارت داشته و در این جلسه مقرر گردید برای رفع این مسائل و مشکلات، مجمع نمایندگان استان و استاندار اردبیل جلسه‌ دیگری را بعد از ماه مبارک رمضان داشته باشند تا تصمیم نهایی در این باره صورت بگیرد .
بدری اضافه کرد: تعیین تکلیف مالکیت مجموعه سبلان پارچه اردبیل گامی مهم در راستای احیای این مجموعه عظیم است تا مشکلات کارگران این کارخانه رفع وتعدادی از متقاضیان کار هم در این کارخانه اشتغال ورزند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که اشتغال معضل اصلی کشور است و امسال رونق تولید و افزایش اشتغال مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، باید نهایت توجه به احیاء واحد های تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد .
کارخانه تجارت زرین (سبلان پارچه اردبیل) چرخه کامل تبدیل پنبه به نخ و نخ به انواع منسوجات و پارچه‌ها را دارد و با توجه به ظرفیت بالای این مجموعه، توان جذب کل تولیدات پنبه دشت مغان را نیز دارا می‌باشد
این کارخانه با اعتبار حدود یک هزار و 200 میلیارد ﷼ در سال 1387 راه اندازی شد و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بیش از 4 هزار نفر را دارد.
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.