عدیل سروی روز پنجشنبه با اشاره به دستیابی اهداف شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به فعالیت های گسترده در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.
او گفت: پیش بینی بر این است که در پایان سال جاری عملیات احداث و تکمیل شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی 37 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی استان فراهم شده و پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز زیرپوشش انواع سیستم های آبیای تحت فشار قرار بگیرد.
او همچنین در زمینه وضعیت تولید گوشت سفید و قرمز و فرآورده های لبنی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در استان در سال جاری 30 هزار تن گوشت قرمز و 41 هزار تن گوشت سفید تولید خواهد شد و میزان تولید شیر در سال جاری از مرز 265 هزار تن گذشته و میزان عسل تولیدی هم از مرز 8/6 هزار تن فراتر خواهد رفت.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، او گفت: در سال جاری بیش از 5/11 هزار تن تخم مرغ نیز در استان تولید می شود.
در راستای افزایش ضریب خود اتکایی محصولات راهبردی اساسی برنامه ریزی شده تا در پایان سال زراعی جاری افزون بر 700 هزار تن گندم ، 58 هزار تن دانه های روغنی ، 780 تن هزار سیب زمینی ، 32هزار تن حبوبات ، 10 هزار تن پنبه ، 210 هزار تن جو و 75 هزار تن ذرت دانه ای در استان اردبیل تولید شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.