مجید خدابخش ، شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه امور اقتصادی استان اردبیل افزود : استان اردبیل پارسال توانست با خرید بیش از 560 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان منطقه یک رکورد بی نظیر در این ارتباط ثبت نماید.
وی اظهار کرد : پارسال به غیر از تاخیر اندک در پرداخت 20 درصد مبالغ کشاورزان هیچ مشکل خاصی در ارتباط با خرید تضمینی گندم کشاورزان این استان به وجود نیامد و بطور کلی مراحل مربوط به تولید ، خرید ، حمل ، انبار و ... محصول گندم تولیدی در این استان به بهترین نحو ممکن مدیریت شد.
وی تصریح کرد: این درحالیست که در سال 1392 یعنی در ابتدای روی کار آمدن تولید تدبیر و امید میزان گندم خریداری شده در استان اردبیل به 200 هزار تن نمی رسید.
وی ادامه داد: باتوجه به نبود فرصت کافی و اینکه کار خرید گندم از 18 خرداد ماه جاری آغاز می شود و ازسویی با در نظر داشتن موفقیت پارسال استان اردبیل در این زمینه بهتر است که بدون هیچ تغییری محصول گندم تولیدی کشاورزان منطقه به همان روال پارسال خریداری ، انبار و توزیع شود.
وی توجه به افزایش تعداد انبارها و سردخانه های استاندارد را از مسایل مهم و مورد توجه در تولید محصول های کشاورزی و به خصوص محصول های راهبردی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد : در استان اردبیل نیز برای افزایش تولید محصول گندم و بعضی از محصول های مهم کشاورزی باید در فکر ساخت چنین اماکنی بود.
رییس شورای اداری استان اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش اصلی ترین هدف اصل 44 قانون اساسی را خصوصی سازی به واسطه حمایت از بخش خصوصی ذکر کرد.
خدابخش با بیان اینکه باید همگان به خصوصی سازی باور داشته باشیم گفت : صاحبان بخش خصوصی بدون پشتیبانی دولت بطور یقین در نیمه راه درمانده و دلسرد شده و از انجام کارها بازخواهند ماند.
وی تصریح کرد : در قدیم مردم ؛ گندم تولید می کردند و مازاد آن را به فروش می رساندند و هرچند به واسطه افزایش جمعیت و در نتیجه میزان تولید محصول اکنون فرآیند مربوط به تولید ، خرید ، انبار و توزیع این محصول راهبردی پیچیده تر شده است ولی هدف خصوصی سازی این هست که این کار با حمایت و نظارت دولت توسط خود مردم انجام شود چراکه بطور قطع نتایج به دست آمده مطلوب خواهند بود.
وی در این نشست بر حمایت از پیمانکاران بومی به واسطه دادن امتیاز به آنان تاکید کرد و گفت : در اکثر موارد می توان به این منظور و نیز هم به خاطر جلوگیری از ایجاد دگرگونی در شیوه انجام فعالیت ها حتی اگر یک پیمانکار در مناقصه برنده نیز نشود با استفاده از قانون ترک تشریفات کار را به او واگذار نمود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن نشست های ویدئو کنفرانس استانداری اردبیل ترتیب یافت درباره راههای مربوط به خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان اردبیل و شیوه حمل ، انبار و نگهداری این محصول راهبردی تبادل نظر شد.
استان اردبیل و به خصوص جلگه حاصلخیز مغان در شمال این استان از مراکز مهم کشت و تولید انواع غله و ازجمله جو و گندم در ایران به شمار می آید.
6019/6016
خبرنگار:مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.