معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل با اشاره به اینکه فاز اول پل قدس تا خرداد ماه سال جاری افتتاح می شود ، خاطرنشان کرد: این پل نزدیک 30 درصد پیشرفت فیزیک دارد و پیمانکار آن قول مساعد برای جبران تاخیر آن داده است.  

به گزارش خبرنگار  ایسنا منطقه اردبیل ، در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه پل قدس اردبیل معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۹۱ مطالعات ترافیک شهر اردبیل آغاز و در سال ۹۴ به اتمام رسید که در آن به ضرورت احداث پل قدس تاکید شده است .  

رجب شمس با بیان اینکه پل قدس مهندسی ارزش شده است، خاطرنشان کرد: این طرح به مدت سه سال توسط مشاور مطالعه و طراحی شده است بطوریکه در نهایت چهار مرجع اصلی شامل کمیسیون ماده پنج، شورای شهر اردبیل، کمیسیون سیما و منظر شهری و شورای ترافیک شهرستان و استان آن را تصویب کرده‌ است.    

معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل با اشاره به اینکه 150 نیروی بومی در این پروژه مشغول فعالیت است، خاطرنشان کرد: شهرداری به رغم کمبود نقدینگی اجرای این پروژه را در دستور کار خود قرار داده است بطوریکه در صورت عدم اخذ مجوز این پروژه قابل اجرا نبود.  

معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل  با اشاره به اینکه پل قدس نزدیک 30 درصد پیشرفت فیزیک دارد، اضافه کرد: قرارداد این پروژه از بهمن‌ماه سال ۹۴ است اما تحویل آن به پیمانکار از اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ می باشد بطوریکه یک سال از مدت‌زمان آن سپری می شود .

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه پل قدس خردادماه  سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:   در حال حاضر پیمانکاران پروژه پل قدس به صورت دوشیفته کار می‌کنند و پیمانکار قول مساعد جبران تأخیر پیش‌آمده را داده است.

به گفته شمس ۲۵ درصد از اعتبار اولیه این پروژه از سوی بانک شهر تأمین شده است بطوریکه بعد از تخصیص کامل تسهیلات در  مدت سه سال بازپرداخت خواهد شد .

وی افزود: ۵۰ درصد از اعتبارات پل قدس از طریق واگذاری املاک و ۲۵ درصد نیز از محل اعتبارات داخلی شهرداری اردبیل تأمین می‌شود .

گفتنی است  مساحت عرشه پل ۳۰ هزار متر مربع است که به دلیل وسعت جزو ۲۰ پل نخست کشور و بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهرداری اردبیل محسوب می‌شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.