مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در سال گذشته یک هزار و 16 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی استان و یک هزار و 279 مورد نمونه‌برداری از این واحدها انجام شده است.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، هاشم علایی با بیان این مطلب با اشاره به اینکه بیشترین میزان بازرسی‌‌های انجام شده از واحدهای تولیدی غذایی، کشاورزی و مصالح ساختمانی بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت از واحدهای تولیدی استان یک هزار و 238 مورد آزمون انجام شد که 980 آزمون مورد قبول و 258 مورد مغایر با استاندارد اعلام شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اضافه کرد: از واحدهای فعال در صنایع غذایی و کشاورزی، مکانیک و فلزشناسی، ساختمانی و معدنی، شیمیایی ، برق و الکترونیک، خودرو و نیرو محرکه، بسته‌بندی و سلولزی ، مهندسی پزشکی، نساجی و چرم و انگ فلزت گرانبها نیز بازرسی و نمونه‌ برداری انجام شد.

علایی هدف از این بازرسی‌ها را نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی دانست که در نتیجه آن پروانه استاندارد واحدها تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد تعلیق و ابطال می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته گواهی نامه تایید صلاحیت پنج آزمایشگاه همکار در استان در کمیته فنی تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به نظر این کمیته رای به صدور گواهی آنها داده شد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل یادآور شد: گواهی نامه 9 واحد تمدید صلاحیت و پنج آزمایشگاه همکار جدید نیز تایید صلاحیت شد.

15 آزمایشگاه معتبر همکار استاندارد در استان اردبیل در زمینه های مختلف صنایع غذایی، اوزان و مقیاس‌ها، ساختمانی و معدنی، شیمیایی و نازل های عرضه سوخت مایع وجود دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.