ناصر نصیری روز دوشنبه در گردهمایی استانی مسوولان مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها و مروجان مسوول پهنه های تولیدی استان افزود: محققان و کارشناسان ترویج بخش کشاورزی استان باید در عرصه ای که برای فعالیت هرتک تک آنها تعریف شده با جدیت حضور یابند و اصول و فنون استفاده بهینه از منابع آبی را به زارعان منتقل کنند.
او اظهار کرد: استفاده بهینه از آب کشاورزی برای افزایش تولید و به حداقل رساندن هدر رفت آب کشاورزی و ترغیب زارعان به اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و کاشت محصولات با نیاز آبی کم و با صرفه اقتصادی زیاد در دستان مروجان و کارشناسان زحمتکشی است که در تحقق اهداف نظام نوین ترویج با جدیت سعی و اهتمام می کنند.
وی همچنین گفت: افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی استان با اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی موجبات رونق و رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان را فراهم کرده است.
وی افزود: بکارگیری این طرح در بخش کشاورزی استان امکان دسترسی کارشناسان کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان ها را به روشهای فنی و تخصصی فراهم و بستر مناسبی را برای اثر بخشی فعالیت های بخش کشاورزی در عرصه تولید دارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی گفت: آنچه که در اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی در سال های گذشته شاهد بودیم مدیریت صحیح و دقیق در تحقق اهداف طرح بود که ثمره آن را در افزایش تولید محصولات کشاورزی شاهد بودیم.
نصیری تشریح کرد: مدیریت جهادی مبتنی بر استفاده از حداقل امکانات موجود در جهت افزایش حداکثر محصولات کشاورزی زمینه ساز خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و قطع وابستگی به واردات از بیگانگان است.
وی افزود: اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پایه ریزی شده و حرکت این نظام در راستای بهبود حرکت تراز تجاری به سمت رشد و بالندگی است.
با اجرای طرح های مهار آبهای مرزی استان اردبیل 26 هزار و 500 شغل جدید برای جمعیت ساکن در شمال این استان ایجاد می شود.
شبکه سدهای خدا آفرین ، احمد بیگلو ، عمارت ، تازه کند و چند طرح دیگر از جمله مهم ترین پروژه های مربوط به مهار آب های مرزی در شمال استان اردبیل به ویژه در جلگه حاصلخیز مغان می باشند.
تاکنون برای بیش از 2 هزار و 500 نفر دیگر نیز از پیمانکاران گرفته تا ساکنان بومی منطقه در حین اجرای این طرح ها شغل ایجاد شده و با بهره برداری از این طرح ها 63 هزار هکتار از زمین های دیم منطقه به آبی تبدیل می شود
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.