رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به شکسته شدن رکورد تولید دانه روغنی در استان اردبیل گفت: این میزان در سال زارعی جدید به بیش از 40 هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، عدیل سروی با اشاره به اینکه  در سال زراعی گذشته رکورد تولید دانه روغنی سویا در این استان شکسته شد و  تولید آن به بیش از 40 هزار تن رسید، افزود: پیش از آن میزان تولید سویا در استان بیش از 30 هزار تن بود و تلاش بر این است سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در استان افزایش یابد .

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاوزی اردبیل بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط کمیته بذر استان کل بذر مورد نیاز گندم و جو در داخل این استان تولید می شود به گونه ای که این میزان تولید سال 94 بیش از 27 هزار تن و در سال 95 بیش از 32 هزارو 500 تن بوده است .

سروی با اشاره به وضعیت تولید گندم در این استان گفت: و به دلیل استفاده از ارقام پرمحصول و مقام به آفات و امراض و بکارگیری توصیه‌های ترویجی توسط بهره برداران و مراقبت‌های اصولی و فنی در مراحل کاشت و داشت و برداشت و پراکنش‌های مناسب بارندگی شاهد موفقیت‌های خوبی در تولید این زراعت بودیم .

سروی اضافه کرد: در سال 94 بیش از 513 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد که این میزان خرید در سال 95 نیز با افزایش چشمگیر و قابل توجهی به 572 هزار تن رسید .

وی یادآور شد: پیش بینی در سال زراعی جاری نیز این است که با تلاش بهره برداران و دست اندرکاران تولید به خرید تضمینی گندم بیشتر از سال های گذشته دست یابیم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.