به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش در جمع کارگران بیان کرد: دراین بسته 16 مورد پیشنهاد تشویقی و ترغیبی برای جلب سرمایه گذاران به استان پیش بینی شده و امید می رود با موافقت مسئولان عالیرتبه کشوری این امتیاز برای استان های محرومی چون اردبیل منظور گردد.
وی بیان کرد: برخی محدودیت ها در استان های محروم مانع جذب سرمایه گذاری می شود و درست نیست که استان محروم اردبیل همانند مناطق برخوردار دیگر یکسان نگریسته شوند.
وی بیان کرد: استان اردبیل از قابلیت های بی نظیر برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف برخوردار است و اگر برخی مشوق ها و امتیازها برای استان در نظر گرفته شود سرمایه گذاران برای حضور در منطقه رغبت بیشتری خواهند داشت.
استاندار اردبیل با اشاره به برخی اقدام ها برای حرکت در مسیر توسعه بیان کرد: کشاورزی در گذشته بعنوان محور توسعه در استان مورد توجه قرار گرفته بود اما هیچ منطقه ای با کشاورزی صرف به پیشرفت نرسیده است، زمانی توسعه صورت می گیرد که صنعت نیز در خدمت کشاورزی باشد و با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی این زنجیره تکمیل شود.
وی افزود: در راستای توسعه کشاورزی صنعتی علاوه بر طرح پایاب سد خداآفرین موضوع منطقه آزاد صنعتی، تجاری استان نیز طرح شده تا زمینه حضور محصولات صنعتی و کشاورزی در بازار 250 میلیون نفری روسیه فراهم شود.
وی بیان کرد: بندر خشک اصلاندوز نیز در همین راستا طرح و اتصال ریلی آن به خط راه آهن سراسری شوروی سابق مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته است.
استاندار اردبیل افزایش ظرفیت انباری استان اردبیل را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حالی که تولید سیب زمینی اردبیل 800 هزار تن می باشد ظرفیت انبارهای استان تنها 50 هزار تن می باشد و برای رفع این نقیصه مجوز احداث انبار و سردخانه به ظرفیت 300 هزار تن در استان صارد و اجرایی شده است.
وی بیان کرد: در صورت افزایش ظرفیت انبارهای استان تا 100 هزار تن بازار بورس کالاهای کشاورزی در استان اردبیل نیز راه اندازی خواهد شد.
وی بحث گردشگری را نیز از محورهای توسعه استان ذکر کرد و افزود: علاوه بر احداث هتل و امکانات اقامتی و گردشگری در استان برخی اقدام های جنبی نیز برای معرفی توانمندی های گردشگری استان صورت گرفته که برگزاری مسابقات والیبال امید آسیا با حضور 10 کشور خارجی در اردبیل در این راستا می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.