رئیس اداره هواشناسی خلخال رور شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بدنبال قطع تندباد در پیش ظهر روز گذشته بارش باران از عصر دیروز در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان آغاز و در ادامه آن در طول شب گذشته و صبح امروز بیش از 16 میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.
فرامرز فرض الله پور افزود: برخلاف روز گذشته که شهروندان خلخال روز را با صبحی طوفانی همراه با وزش باد شدید و افزایش دمای هوا آغاز کردند ، ادامه بارش باران در طول شب گذشته و صبح امروز موجب کاهش قابل توجه هوای این شهر و حاکمیت جوی آرام در این شهر شد.
وی گفت: دمای هوای صبح امروز این شهر به 9 درجه بالای صفر رسید که نسبت به روز گذشته 9 درجه کاهش نشان می دهد.
در این حال وزش باد شدید گرم در پیش از ظهر دیروز موجب ذوب شدن برف کوه های مشرف به شهر خلخال و افزایش دبی آب رودخانه های عبوری از این شهر از جمله هروچایی ،نورعلی چایی و قزباخان شد.
اداره هواشناسی خلخال حداکثر سرعت وزش باد روز گذشته در شهر خلخال را 56 کیلومتر در ساعت اعلام کرده و گزارش های رسیده از مناطق مرتفع از جمله گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم حاکی از شدت وزش باد در این مناطق است.
وزش باد شدید در گردنه الماس موجب گرد و غبار شدید و محدویت دید مسافران عبوری از این گردنه شده و بر اثر برخورد سنگریزه ها به خودروهای عبوری شیشه دو خودرو نیز خسارت دید.
به گفته محمد قربانی ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال وزش باد شدید روز گذشته در گردنه الماس خسارات مالی قابل توجهی در پی نداشت.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
طی روز گذشته (جمعه ) بیشتر شهرستان های استان اردبیل شاهد تندبادهایی با سرعت بالغ بر 85 کیلومتر بر ساعت بود که بیشترین سرعت آن در شهرستان مشگین شهر (در شمال غرب اردبیل ) با 130 کیلومتر بر ساعت و اردبیل با سرعت 108 کیلومتر ثبت شده است.
همچنین در شهرستان های نیر و سرعین ( در جنوب غرب اردبیل ) نیز به میزان 11 و 13 میلیمتر باران بارید که رگباری بودن آن باعث بروز پدیده سیلاب در شهرستان نیر شد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.