به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز پنجشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود: دولت با حمایت از طرح تکاپو و شرکت های دانش بنیان زمینه و بستر خوبی را در این زمینه فراهم کرده و ضروری است مدیران دستگاههای اجرایی هم اقدام عملی در این راستا در جهت پیشبرد امور انجام دهند.
وی با بیان اینکه «دولت متولی سیاست گذاری و زمینه سازی جهت ایجاد و‌ تثبیت اشتغال است» اظهار کرد: دولت بستر و امکانات لازم را برای اشتغال ایجاد می کند و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت های شغلی استفاده کند.
استاندار اردبیل اضافه کرد: اشتغال تنها مختص واحدهای تولیدی نیست بلکه بخش اعظمی از فرصت های شغلی در بخش خدمات صورت می گیرد.
خدابخش حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را یادآور شد و افزود: دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه گذاران را با هدف مبارزه با معضل بیکاری در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
استاندار اردبیل بیان کرد: مقام معظم رهبری بر شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اشاره کرده و وظیفه ما تحقق این شعار می باشد.
محمد فیضی نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی هم در این جلسه خواستار ساماندهی فضای کسب و کار در استان شد و گفت: مهم ترین مشکلات استان بیکاری است و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی با اشاره به ضرورت ساماندهی نظام اداری افزود: نظام اداری فعلی آمادگی پذیرش و جذب مناسب نخبگان را ندارد و باید برای رفع این مشکل بروکراسی در کشور از بین رود.
فیضی همچنین بر عملیاتی کردن برنامه ها تاکید کرده و از مدیران خواست از برگزاری جلسات رفع تلکیفی و بی فایده بپرهیزند.
دولت تدبیر و امید در سال های گذشته در راستای ایجاد و تثبیت فرصت های شغلی در استان اردبیل اقدام های مهمی انجام داده است که از جمله آن فعال کردن 240 واحد تولیدی راکد در سال 95 می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.