سردار حسین عبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اعتیاد و مواد مخدر ام الفساد و بسترساز بروز جرایم و آسیب های اجتماعی است، افزود: پارسال در چند عملیات جداگانه بیش از یک تن انواع مواد مخدر در استان اردبیل کشف شد که این رقم در مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ قابل تأمل است.
وی با اشاره به اجرای موفق طرح نوروز 96 اضافه کرد: یکی از موفقیت های مهم پلیس در طرح نوروزی 96 کاهش چشمگیر آمار کشته شدگان حوادث و تصادفات رانندگی بود، بطوری که رقم کشته ها از 14 نفر طرح نوروزی 95 به 3 کشته در طرح نوروزی 96 کاهش یافته که این مهم ارتقای رفتار ترافیکی رانندگان و حضور کیفی و اثر بخش پلیس را نشان می دهد.
وی از کاهش 12 درصدی آمار وقوع سرقت در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و بیان کرد: 75 درصد سرقت های به وقوع پیوسته سرقت خرد بوده و ًبیشتر توسط معتادان انجام گرفته است و کاهش 12 درصدی آمار وقوع سرقت نشان از توجه مردم به هشدارهای انتظامی، کاربردی کردن آموزش های همگانی و همکاری و مشارکت آنان با پلیس است.
سردار عبدی گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از استان های امن کشور می باشد که آمار وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی در آن کم است یاد کرد و این مهم در جای خود ارزشمند، غرورآفرین و بسترساز توسعه و پیشرفت منطقه است.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه امنیت بالای اردبیل به برکت وجود علمای برجسته دینی، روحانیون معزز و مبلغان فاضل دین اسلام و از همه مهمتر مشارکت، همدلی و دیانت مردم محقق شده است، افزود: مشارکت مردم شاهراه دستیابی به امنیت پایدار، توسعه عدالت اجتماعی و ضامن افزایش اقتدار اجتماعی پلیس است.
وی اظهار کرد: مجموعه فرماندهی انتظامی استان اردبیل با برنامه های جامع و هدفمند و استفاده بهینه از امکانات سازمانی تأمین امینت و آرامش فردی و اجتماعی را با جدیت پیگیری و با هرگونه ناامنی با قاطعیت برخورد می کند.
وی بر ضرورت کنترل و نظارت والدین بر رفتار جوانان با هدف پیشگیری از گرفتار شدن آنان در دام اعتیاد و آموزش مهارت های زندگی تأکید کرد و گفت: باید در قبال اعتیاد و مواد مخدر و کنترل و پیشگیری از آسیب های آن همت همگانی و احساس مسئولیت جمعی داشت.
وی پیشگیری اجتماعی از جرایم و کشف علمی و سریع جرم را محور اقدامات پلیس در سالم سازی فضای جامعه و تأمین امنیت عنوان کرد و افزود: مشارکت مردم در این عرصه ضروری و اجتناب ناپذیر و حاکمیت امنیت پایدار در جامعه را به ارمغان خواهد داشت.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.