علی دولتی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی در هفته جاری شاهد جوی ناآرام در سطح استان اردبیل خواهیم بود به طوری که وزش باد همرا به بارش باران و برف در برخی از ارتفاعات استان قابل پیش‌بینی است.

وی از وزش باد در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: امروز و فردا در استان وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید حاکم خواهد بود و بخش‌هایی از استان را فرا می‌گیرد به طوری که سرعت وزش باد در شهرستانهای سرعین، نیر، اردبیل نمین، گرمی و مشگین‌شهر بین 40 تا 70 کیلومتر در ساعت و به صورت لحظه‌ای گاه به بیش از 84 کیلومتر در ساعت از سمت باد غالب جنوبی تا غربی هم خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: در این مدت در سایر شهرستان‌های استان وزش باد تند تا نسبتا شدید بین 30 تا 50 کیلومتر در ساعت گاهی تا 70 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود که لازم است تا مردم و مسئولان در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.

دولتی مهر با بیان اینکه وزش بادهای جنوبی طی امروز افزایش موجب گرم شدن دمای هوا شده است، افزود: از بعد از ظهر و عصر روز دوشنبه با نفوذ یک سامانه ناپایدار به منطقه دمای هوا تا روز سه‌شنبه روند کاهشی خواهد یافت و کاهش دمای روز سه‌شنبه نسبت به روزهای قبل 6 تا 10 درجه خواهد بود اما از روز چهارشنبه و به ویژه در روز پنجشنبه دمای هوا به طور محسوس افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: بارش‌های هفته اخیر اغلب به صورت رگباری به ویژه در حوالی شهر تا اوایل شب در مناطقی از استان رخ می‌دهد و در کنار آن بارش‌های روز دوشنبه در ارتفاعات استان گاهی به صورت برف پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608992
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.