به گزارش ایرنا ، شهرستان سرعین در دامنه کوه سبلان به دلیل وجود آثار بی بدیل جغرافیایی و تاریخی و بویژه آبهای گرم معدنی و طبیعی با خواص درمانی بی نظیر در کشور و حتی دنیا به سرزمین چشمه های بهشتی معروف است.
مجتمع ‌های آبدرمانی سبلان ، بش ‌باجیلار ، یل سویی ، گاومیش گلی ، قره‌ سو ، آبدرمانی ایرانیان ، قهوه سویی ، ژنرال ، آب چشم ، پهن سویی و آبدرمانی ویله دره از جمله آب ‌های گرم معدنی شهرستان سرعین است که در این ایام میزبان صدها گردشگری است که بعد از سپری شدن زمستان سرد با وارد شدن به این آب های گرم آرامش یافته و لذت بهار را در شهر چشمه‌ های بهشتی به شایستگی درک کرده و از آن بهره می‌ برند.
علاوه بر مجتمع ‌های آبگرم متعدد مدرن ، بازسازی شده و سنتی تپه باستانی آناهیتا ، مجموعه تفریحی و پیست اسکی آلوارس ، غارهای تاریخی روستای کنزق ، روستای ییلاقی بیله ‌درق ، دهکده صخره‌ ای ویند کلخوران ، امامزاده عبدالله آتشگاه و سید ابوالقاسم ، آتشکده آذر فریق آتشگاه ، آبشار چشمه گورگور ، دربند ورگه ‌سران ، ییلاقات عشایری در دامنه کوه سبلان ، چشمه معدنی و گازدار روستای ارجستان ، کمپینگ گلدشت و منطقه گردشگری بیله‌ درق از زیبایی ‌های شهر سرعین به عنوان شهر چشمه‌ های بهشتی است.
جهانگیر شهبازی ، رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سرعین به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه‌ ریزی خوبی برای اجرای طرح‌ ها و برنامه ‌های نوروزی در این شهر صورت گرفته و هماهنگی های لازم انجام می شود.
وی افزود: هتل ها و مراکز اقامتی بصورت دایم مورد بازرسی قرار می گیرد و نکات لازم برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی به مسوولان این مراکز ارائه می شود.
وی تشریح کرد: شهرستان سرعین با مناطق نمونه گردشگری خود همچون شهر سرعین ، آلوارس ، بیله درق ، ویند کلخوران و کنزق که در جایگاه بین المللی قرار دارد محیط مناسب برای گردشگران است و می تواند نوروزی دلپذیر را برای هموطنان فراهم کند.
وی اظهار کرد: آبگرم های سرعین بصورت سنتی و مدرن و دارای خواص درمانی یکی از جاذبه های طبیعی سرعین هستند که مقصد خیل عظیم مسافران در طول سال بویژه عید نوروز است.
یکی از هتلداران سرعین نیز در زمینه آمادگی این مراکز برای عید نوروز گفت: مردم سرعین با نزدیک شدن به فصل بهار و عید باستانی نوروز با دستی پر به استقبال مسافران می روند.
وی تشریح کرد: با نزدیک شدن به عید نوروز ، هتلداران تعمیرات و نوسازی این اماکن را آغاز می کنند تا بهترین شرایط و امکانات برای میهمان نوروزی سرعین فراهم شود.
آبگرم داران نیز از این قافله جانمانده و مشغول تعمیرات هستند تا در زمان حضور مسافران که معمولا در عید نوروز است شرمنده میهمانان خود نشوند.
زنده دل ، مدیر آبگرم دره لر سرعین گفت: آبگرم داران سرعین به صورت ویژه آمادگی استقبال از مسافران نوروزی دارند و تعمیرات به سرعت تا قبل از عید به پایان می رسد.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم 6 ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
گزارش: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.