به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل که یکشنبه شب در حین برگزاری یادواره شهدای کربلای 4 از رحلت آیت الله هاشمی مطلع شده بود در سخنانی در این آیین ، ضایعه در گذشت یار امام و رهبری را به مردم و مقام معظم رهبری تسلیت گفت.
دفتر استاندار اردبیل نیز در پیامی اعلام کرد: درگذشت حضرت آیت ا... حاج شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عموم هموطنان علی الخصوص اهالی استان اردبیل تسلیت عرض می نماییم و از درگاه حضرت منان مسالت می کنیم روح بلند مبارز انقلابی و یار دیرین حضرت امام (ره) و رهبری را قرین رحمت کند.
نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسامی نیز در پیام هایی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند. پیام های مشابهی نیز از سوی فرمانداران و مسئولان دیگر استان در حال انتشار می باشد.
به گزارش ایرنا ، پخش خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بهت و اندوه شهروندان اردبیلی را موجب شده و مردم با تماس های تلفنی بسیار با یکدیگر این خبر را از همدیگر جویا می شوند .
صفحات فضای مجازی در استان اردبیل نیز به کلی به نشر خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حواشی مربوط به آن اختصاص یافته است.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی به دلیل عارضه قلبی یکشنبه شب در بیمارستان شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی ، عضویت در شورای انقلاب ، فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام ، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.
خبرنگار: ** انتشار دهنده : موسی زاده
6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.