رضا نوری روز پنجشنبه در نشستی با معاون جدید برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی اردبیل افزود: بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی در کنار جهاد کشاورزی در ارائه خدمات بانکی به تولید کنندگان و بهره برداران با تشکیل پرونده لازم و طی مراحل قانونی در کوتاه ترین زمان ممکن از تولید کنندگان حمایت می کند.
او اظهار کرد: این بانک در بین سایر بانک های کشاورزی استان های کشور به عنوان پرچمدار ستاد تسهیل و راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در فعال سازی 143 مورد از بنگاههای کوچک و متوسط توانستیم 808 میلیارد ریال را به متقاضیان و مجریان طرح ها در کمترین زمان ممکن پرداخت کنیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، نوری افزود: با پشتیبانی مسوولان جهاد کشاورزی استان مقدمات لازم برای فعال سازی واحدهای راکد و یا نیمه فعال فراهم می شود تا این واحدها بتوانند با پویایی وظیفه خود را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رفع معضل بیکاری در منطقه و افزایش تولید ایفا کنند.
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
امسال برای دومین سال پیاپی در این استان رکورد تولید گندم شکسته شد و با تولید بیش از از 740 هزار تن گندم و خرید 550 هزار تن از آن از رتبه 11 به 4 کشوری ارتقا یافت.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.