مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از سنددارشدن قله و دامنه‌های سبلان خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از سنددارشدن قله و دامنه‌های سبلان خبر داد و گفت: این قله با ۷۰۰ هکتار مساحت و هفت ییلاق صاحب سند است و به محض سنددار شدن دامنه‌های آن از سند قله سبلان رونمایی خواهد شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، شهامت هدایت روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات عرصه های ملی افزود: تا ۲۰ روز آینده تمامی ییلاقات استان نیز سنددار خواهد شد و این امر منجر به جلوگیری از تعدی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و به نوعی حالت حفاظتی از منابع طبیعی استان خواهد شد.

وی  از سند دار شدن کلیه عرصههای ملی و منابع طبیعی تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: ثبت منابع ملی تا این مرحله پیشرفت خوبی داشته است، در مرحله اول اراضی ۶ دانگ ملی در اولویت بوده و اراضی که مطابق ماده ۵۴ رفع تداخل به رسمیت شناخته شده در حال حاضر سنددار می‌شود.

وی گفت: این روند در شهرستانها نیز ادامه دارد و در منطقه بزقوش خلخال و در قشلاقات نیز مراحل ثبت انجام شده و به زودی در ۲ شهرستان جشن انفال گرفته خواهد شد.

 هدایت افزود: برای تثبیت حاکمیت دولت و رفع موانع و مشکلات و حل اختلافات با منابع طبیعی و مردم در عرصههای منابع طبیعی سنددار شدن عرصههای منابع طبیعی با جدیت دنبال می‌شود و منابع طبیعی با کمک دستگاه قضایی و اداره کل  ثبت استان این برنامه تا مرحله کاداستر پیگیری کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.