عدالت حاجی‌پور روز دوشنبه در نشست با مدیر شرکت غله استان اردبیل اظهارداشت: در فصل بهار و تابستان مهاجرت‌های کارگران از شهرستان‌های همجوار و استان‌های کشور برای کار در مزارع افزایش یافته و تقاضا برای نان در منطقه سیر صعودی می‌یابد.

وی افزیاش سرانه آرد و نیز حل مشکل نانوایی‌ها و کارخانه‌های آرد در برنامه‌ریزی برای حل اختلاف زمانی در فرآیند تولید آرد و نان را ضروری دانست.

علی نوبخت ، مدیر غله استان اردبیل هم در این نشست گفت: این شرکت آماده خرید تضمینی گندم ، جو ، کلزا و پنبه در سال جاری است.

او افزود: شهرستان پارس‌آباد قطب کشاورزی بوده و پویایی بالایی به لحاظ جابجایی نیروی کار در آن مشهود است و حتما برای حل مشکل آرد در استان برنامه خواهیم داشت.

وی همچنین از رصد سامانه آرد در استان به صورت آنلاین خبر داد و گفت: فرمانداری و ادارات صنعت و معدن و تعزیرات به این سامانه جهت نظارت بر فرآیند تولید نان تجهیز خواهند شد.

پارس‌آباد مغان از قطب‌های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ‌های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار دارد.
پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.