اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اظهارداشت: موزه شهدا در محل مناسبی قرار گرفته و خیابان منتهی به این موزه مکان بسیار مناسب برای اجرای برنامه‌ها و یادمان‌های شهدا است.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رییس‌جمهوری هنوز ابلاغ نشده ، افزود: در صورت ابلاغ این مصوبات اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار

می‌گیرد.
رییس شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برنامه‌های چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر باید با روحیه بسیجی برگزار شود.

استاندار اردبیل آزادی خرمشهر را یک روز تاریخی برای مردم ایران برشمرد و افزود: با تبلیغات و سخنرانی‌های گیرا با هزینه کمتر می‌توان نسل امروزی را با دوران رشادت‌های شهدا و ایثارگران آشنا کرد.

وی گفت: تبلیغ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ از خودگذشتگی و شهادت به جوانان و نسل امروزی که جنگ و ایثارگری را ندیده‌اند، وظیفه همه ماست ، گرچه در بحث کرونا همدلی و وحدت مردم و مسوولان کاملا ملموس بود.

بهنامجو با بیان اینکه در سالروز آزادی خرمشهر بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه توسط ارگان‌های متبوعه برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها از سوی اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اعلام می‌شود، البته به دلیل وجود ویروس کرونا در استان برگزاری هر گونه برنامه که سبب دورهمی افراد شود رعایت پروتکل بهداشتی الزامی است. 

استاندار اردبیل تشریح‌کرد: شهرهایی که وضعیت سفید در آنها اعلام شود برگزاری برنامه‌ها و تجمعات با رعایت پروتکل بهداشتی بلامانع است اما در شهرهایی که بنا به تشخیص ستاد مبارزه با کرونا هنوز سفید اعلام نشده باید موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت شود.
 

او از پیگیری تامین منابع مالی برای احیا و ساخت المان‌های گلزار شهدای گمنام خبر داد و گفت: دستگاه‌های مرتبط باید مشکلات و کمبودها را احصا و در اختیار حوزه عمرانی قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.