دکتر ابوالفضل باقری روز شنبه در گفتگو با ایرنا  افزود: برغم اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سوی شهرداری آمار جمعیت این حیوانات در مناطق شهری و روستایی و نیز گزارش‌ها  از گزش  این حیوانات همچنان رو به افزایش است.

وی اظهار کرد: میزان حمله و گزش مردم از سوی سگ‌های ولگرد در سال گذشته  چهار برابر مجموع گزش‌های سال ۹۷ این شهرستان بوده است.

او  با اشاره به هزینه‌ بالای درمان بیماری هاری اظهار داشت:  علاوه بر هزینه‌ بیش از ۳۰۰ میلیون ریالی  هر فرد مورد گزش سگ‌های ولگرد، در حال حاضر سختی تامین واکسن ضدهاری وارداتی به دلیل اعمال تحریم‌های خارجی مزید بر مشکلات  اضافه کرده است.

او گفت:  از لحاظ قانون هرکدام از سگ‌های فاقد قلاده شناسنامه‌دار به عنوان سگ ولگرد و تهدیدی علیه بهداشت عمومی و سلامتی افراد جامعه محسوب می‌شود و این سگ‌ها به هر طریق ممکن باید از طریق  شهرداری جمع‌آوری و رفع مزاحمت شوند.

صالح‌الدین برزگر، شهردار خلخال نیز جمع‌آوری ۳۰۰ قلاده سگ ولگرد در سال گذشته و همچنین ۵۰ قلاده در سال جاری  از معابر عمومی  این شهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به آمار زاد و ولد این حیوانات در حال حاضر استفاده از روش جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌ها جوابگوی تعداد بی‌شماری از سگ‌های رها شده در اماکن عمومی این شهر نیست.

وی با بیان اینکه بطور میانگین ماهانه ۲۵ سگ ولگرد از سطح معابر عمومی شهر خلخل جمع آوری می شود، افزود: کانون‌ تجمع این حیوانات ولگرد شناسایی شده و بزودی اقدام لازم برای جمع‌آوری کامل آنها از سوی شهرداری انجام خواهد شد.

خلخال در حنوب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.