به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر محمودی بیان کرد: در سال ۹۸ با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در راستای حمایت از رونق تولیدات در بخش صنایع دستی سه میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال تسهیلات به فعالان در این بخش ارائه شد.

وی افزود: در این مدت از محل تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال و از محل تسهیلات اشتغال روستایی مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع دستی شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از برگزاری دوره آموزش شاغلین صنایع دستی در مناطق شهری، روستایی و عشایری در استان خبر داد و گفت: در سال ۹۹ که سال جهش تولید بوده در راستای ارتقا سطح کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و بافته‌های داری صادراتی کارگاه‌های آموزش گبه‌بافی و به‌آموزی شاغلین صنایع دستی در مناطق شهری، روستاهای و عشایری هدف و پایلوت شهرستان پارس‌آباد برگزار می‌شود.

محمودی بیان کرد: کارگاه‌های تولید صنایع دستی در شهرستان پارس‌آباد در سال جاری به منظور اخذ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و دریافت گواهی کیفیت و درجه‌بندی کارگاهی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و حائزین شرایط جهت شرکت در داوری آثار و اخذ نشان‌های فوق به وزارتخانه متبوع معرفی می‌شوند.

وی حمایت از فعالان و صنعتگران صنایع دستی را از برنامه‌های سال ۹۹ در استان برشمرد و تصریح کرد: این امر در راستای رونق صنایع دستی در استان پیگیری می‌شود که از جمله برنامه‌ها در این زمینه برگزاری برنامه‌های آموزشی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.