رییس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین روز جمعه گفت: در این طرح که به همت مجموعه شورای شهر و شهردار و پیگیری حفاظت محیط زیست شهرستان عملی شده، در مرحله اول ضمن اطلاع‌رسانی نحوه تفکیک زباله‌های تر و خشک به اهالی، کیسه‌های تجزیه‌پذیر برای تفکیک جزء به جزء پسماندهای خشک مانند بطری‌های پت، شیشه، کاغذ، فلزات به صورت خانه به خانه پخش شد.

شهلا امیری افزود: پسماندهای تفکیک شده هفته‌ای یکبار تحویل ماموران شهرداری می‌شود و سطل‌های تفکیکی نیز برای زباله‌های خشک در میدان اصلی شهر و محلات دیگر جای‌گذاری شده است.

او اظهارداشت: تفکیک زباله‌های تر و خشک از یکدیگر در مبداء گام مهمی در فرهنگ‌سازی و دستیابی به کاهش میزان تولید در مبداء و زمین مورد نیاز برای دفن و هزینه‌های مربوط به مدیریت پسماند است که در نهایت منجر به جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی و توسعه پایدار خواهد شد.

این طرح در شهرستان سرعین برای نخستین بار انجام می شود و برای تشویق بیشتر شهروندان با تحویل زباله‌های خشک از بسته‌های بهداشتی برخوردار خواهند شد.

شهر اردی‌موسی به لحاظ دارا بودن منابع طبیعی بکر مقصد بسیاری از گردشگران بوده و اجرای این طرح می‌تواند سهم بسزایی در جذب و ماندگاری مسافران ایفا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.