نادر فلاحی روز پنجشنبه افزود: مجموعه بقعه شیخ کلخوران اردبیل به عنوان یکی از نفایس معماری کشور مدت ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، که عملیات ساماندهی آن در بازه زمانی کمتر از یک سال انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

او اظهارداشت: در مدت یک سال بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد که شامل مرمت خود بقعه، تعداد ۵۵ عدد رواق، مرمت بناهای تاریخی مجموعه، فضاسازی و ایجاد فضای سبز، ساختمان‌های اداری و خدماتی و نورپردازی بود.

فلاحی در مورد اقدامات انجام شده در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز گفت: از جمله اقدامات مهم در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین ایجاد چرخه جدید در بازدید گردشگران با الحاق موزه فرش، موزه اسناد، بازگشایی مسیر شربت‌خانه و موزه جاذبه‌های گردشگری استان بوده که میزان ماندگاری گردشگران را بیش از ۲.۵ برابر کرده و در رشد آمار گردشگران داخلی و خارجی تاثیرگذار بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: توسعه موزه صنایع دستی با الحاق نگارخانه صنایع دستی یکی از مهم‌ترین کارها در این حوزه بود که به میزان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافت و در مدت هفت ماه آواربرداری و تکمیل آن انجام و در سفر رییس‌جمهوری به استان، به دست وزیر میراث فرهنگی بهره‌برداری شد.

او با اشاره به راه‌اندازی چهار موزه در سال گذشته در استان گفت: این موزه‌ها شامل موزه فرش اردبیل، موزه تاریخ عکس و فیلم مشگین‌شهر، موزه شهرداری و موزه باستان‌شناسی خلخال بود.

فلاحی با اشاره به احیای موزه خلخال افزود: موزه خلخال از فاخرترین موزه‌های استان بود که به دلیل وضعیت نامناسب بنای این موزه به مدت ۶ سال به روی گردشگران بسته بود که جزو اولویت‌های نخست اداره کل در سال ۹۸ بود و در مدت سه ماه مرمت و نواقص برطرف شد و به روی گردشگران باز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.