علی اکبری سولا روز سه‌شنبه گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و تاخیر در شروع کشت بهاره، شروع آبیاری در شبکه از ۱۵ اردیبهشت به بعد خواهد بود و در این فرصت باقی مانده

زارعان شبکه نسبت به معرفی نماینده اقدام کنند و شرکت بهره‌برداری شبکه آبیاری سقزچی نیز موظف به تسویه مطالبات شبکه قبل از شروع آبیاری است.

وی با بیان اینکه بازگشایی آب شبکه منوط به تسویه مطالبات گذشته و تنظیم قرارداد جدید می‌باشد،افزود: نیاز آبی شبکه با احتساب ۵۰۰۰ متر مکعب برای هر هکتار اراضی در شبکه و همچنین حقابه‌های سنتی حدود ۳.۶ میلیون متر مکعب می‌باشد که با حجم تنظیم سد سقزچی تطابق دارد.

او اظهارداشت: علاوه بر تامین آب برای شبکه آبیاری سقزچی، آب بخشی از اراضی روستاهای حقابه بر رودخانه سقزچی نظیر رز و سقزچی و یونجالو نیز از این سد تامین می‌شود که لازم است در این زمینه نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

سد سقزچی به عنوان بزرگترین سد شهرستان نمین پس از طی فرآیند مطالعاتی در سال ۱۳۷۹ اجرا و در سال ۱۳۸۱ توسط وزیر وقت نیرو افتتاح و به بهره‌برداری رسید. احداث این سد نوید رونق اقتصادی منطقه را می‌داد تا در سایه آن صنعت کشاورزی به عنوان اصلی‌ترین اشتغال اهالی منطقه رونق هرچه بیشتری به خود بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.