عباس جنگی مرنی روز چهارشنبه دربازدید از مراحل عملیات اجرایی این پروژه با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تامین مالی احداث شبکه آبیاری سبلان افزود: باید با برنامه‌ریزی و پیگیری، نسبت به تامین مالی تکمیل احداث شبکه آبیاری و زهکشی سبلان از جمله سیفون قره سو، جهت بهره مندی اراضی محدوده طرح شبکه آبیاری و زهکشی  اقدام شود و بهره برداری از بخش وسیعی از اراضی تحت پوشش شبکه شروع گردد.

وی بیان کرد: به دلیل شرایط اقلیمی استان اردبیل، فرصت زمانی برای انجام عملیات عمرانی طرح‌ها در اغلب مناطق کم است  و باید برای  شروع فعالیت‌های اجرایی در کارگاه‌های عمرانی اکثر طرح‌های توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل با لحاظ دستورالعمل‌های بهداشتی، تسریع شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: اقدام برای تخصیص منابع مالی لازم از محل فاینانس داخلی و مشارکت مالی بانک توسعه تعاون برای احداث شبکه آبیاری سبلان پیگیری شده  تا در زمان مقرر پروژه  به بهره‌برداری برسد.

علیرضا معتمدی نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان نیز در این بازدید گفت: اجرای سیفون قره سو در شبکه آبیاری سبلان از بخش‌های ساختار فیزیکی مهم و اصلی این شبکه  است.

وی افزود: با تکمیل سیفون قره‌سو شبکه آبیاری سبلان، آبرسانی از سد سبلان به اراضی واقع در بخش ارشق شهرستان مشگین شهر نیز امکان پذیر خواهد شد.

معتمدی بیان کرد: کل اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سبلان بالغ بر ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار است  و با تکمیل عملیات احداث سیفون قره سو، اراضی شمال رودخانه قره سو در بخش ارشق نیز از این شبکه آبیاری تامین آب می شوند.

 ظاهر نوری، بخشدار ارشق نیز با اعلام قدردانی مسئولان منطقه و شهرستان از اجرای عملیات تکمیل احداث سیفون قره سو و آبرسانی به منطقه ارشق، اظهار امیدواری کرد .

وی فزود: با تکمیل به موقع این پروژه شاهد پوشش بخشی از اراضی روستاهای بخش ارشق و به تبع آن رشد و شکوفایی بخش کشاورزی خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.