علی ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این گام با همکاری گروه‌های بازرسی و گشت‌های مشترک از طریق اخذ تعهدنامه از اصناف و تاکید به ثبت‌نام در سامانه اصناف از سوی بازاریان و صاحبان واحدهای صنفی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹ رسته صنفی مجاز به بازگشایی محل کسب و کار خود تا اطلاع ثانونی نیستند، اظهارداشت: صاحبان واحدهای صنفی ملزم به ضدعفونی و گندزدایی محل کسب بصورت روزانه بوده و همچنین پوشش اقلام در معرض فروش خارج از بسته‌بندی با استفاده از لوازم ضدعفونی شده ، رعایت فاصله ۱.۵ متر از مشتری ،استفاده از ماسک و دستکش برای همه صاحبان واحدهای صنفی مجاز به فعالیت در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی است .

او گفت: مسوولیت هرگونه بی‌توجهی به موارد یاد شده و عدم استفاده از ماسک و دستکش در زمان حضور متصدی فروشگاه در محل کار بر عهده متصدی اصناف خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی و همچنین واحدهای صنفی و مکان های عمومی پرتردد این شهرستان نیز همزمان با بازگشایی بازار آغاز شده ، افزود: از اول اسفند سال گذشته تاکنون علاوه بر خیابان‌ها ،کوچه‌ها و معابر عمومی شهر ،مراکز بخش‌ها و روستاهای خلخال ، بیش از ۴۰۰ مکان عمومی تجاری و صنفی پرتردد شهر توسط بهداشت محیط با همکاری سایر دستگاه‌های عضو قرارگاه زیستی ضدعفونی و گندزدایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.