اسحاق رسولی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سفر به ترکیه با دانشکده گردشگری دانشگاه جمهوریت و هولدینگ گور او در خصوص توسعه آکادمیک گردشگری استان اردبیل مذاکراتی انجام و قرارداد همکاری منعقد شد.

او افزود: از جمله موضوعاتی که قرار است از جامعه علمی ترکیه مدد گرفته شود، راه‌اندازی دانشکده و مدرسه عالی گردشگری و مهمان‌نوازی در دانشگاه آزاد اسلامی سرعین است.

وی اظهارداشت: همچنین سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری اردبیل، بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در بازارهای ترکیه و سایر بازارهای بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت.

به گفته رسولی ، در عین حال جذب دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی از محورهای قرارداد همکاری است.

او با اذعان به اینکه گردشگری از محورهای توسعه استان محسوب می‌شود، افزود: توسعه زمانی محقق خواهد شد که بتوان در بسترعلمی حرکت کرد و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اهداف خود را توسعه علمی گردشگری استان قرار داده است.

سرعین واقع در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه ۴۸۱۱ متری سبلان با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم ، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا ، آب و هوای دلپذیر ، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز ، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها به عنوان یک مجموعه سیاحتی نه تنها در استان اردبیل بلکه در ایران و حتی بعضی کشورهای جهان مطرح است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.