حسن قبادی روز شنبه در حاشیه مذاکره هیاتی از  گمرک ایران  با گمرک جمهوری آذربایجان به خبرنگار ایرنا افزود: طی بازدیدی که مسوولان و کارشناسان سازمان امور اداری استخدامی و گمرک جمهوری اسلامی ایران  از گمرک بیله‌سوار داشتند، این مجموعه را به خوبی ارزیابی کرده و برای توسعه آن برنامه‌های لازم پیش‌بینی شد.

وی بیان کرد: تمام ویژگی‌هایی که گمرک باید داشته باشد در گمرک بیل‌ سوار فراهم بوده و این گمرک آمادگی ارتقا به اداره کل گمرک را دارد.

وی با اشاره به اینکه بحث ارتقای گمرک بیله‌سوار از چند سال گذشته پیگیری می‌شود، ادامه داد: منطقه مغان از ظرفیت و پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی و هم در حوزه خدمات بازرگانی  برخوردار  بوده و ضرورت توسعه  گمرک و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن ضروری است.

قبادی افزود: گمرک بیله سوار در حال حاضر ۷۲ نیرو دارد و امیدواریم در کنار ارتقای گمرک جذب نیرو نیز افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، هیات  امور ساختارهای سازمان امور اداری و استخدامی کشور  و مسوولانی از گمرک ایران از بخش های مختلف گمرک بیله سوار   ایران و جمهوری آذربایجان  بازدید کرده و با مسوولان آذری در باره همکاری‌های مشترک به تبادل نظر پرداختند.

گمرک بیله‌سوار جمهوری آذربایجان ستاد نظارت گمرکات جنوب آذربایجان بوده و بیش از ۱۰۰ نفر نیرو دارد.

شهرستان بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک بین‌المللی استان اردبیل در این شهرستان واقع است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.