علیرضا نخعی روز چهارشنبه درجلسه راه‌اندازی شبکه نظارت بر پروژه‌های روستایی افزود: این نیروها از میان کارکنان دولتی انتخاب شده‌اند و پیش بینی می‌شود سالانه ۲۰ هزار پروژه روستایی را نظارت و روند پیشرفت آن‌ها را احصا کنند.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی شبکه نظارت روستایی نیمی از پروژه‌های اجرایی روستایی در کشور تحت پوشش قرار می‌گیرد.

نخعی هدف از راه‌اندازی شبکه نظارت بر پروژه‌های روستایی را انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها و اقدامات در روستاها دانست و اضافه کرد:  تلاش می‌شود با نظارت بر پروژه‌ها و استخراج نیازمندی‌های روستاها شاخص‌های عمرانی و زیربنایی نیز توسعه یابد.

فرزاد قلندری سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل  هم در این نشست گفت: توسعه روستاها گام اول ماندگاری روستاییان بوده و باید با انجام اقدامات عمرانی ، اقتصادی و فرهنگی ماندگاری روستاییان دارای توجیه باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه سالانه اعتبارات زیادی برای عمران روستاها اختصاص می‌یابد، باید بتوانیم با فعالیت هم راستا و مکمل توسعه روستایی را در استان شتاب بخشیم.

قلندری بیان کرد: تدوین شناسنامه برای پروژه‌های روستایی، هماهنگی و عمل بر اساس اولویت‌ها می‌تواند در تسریع توسعه روستایی موثر باشد.

او اضافه کرد: باید بتوانیم بر نیازسنجی و اولویت‌بندی اعتبارات مورد نیاز برای طرح‌ها ی توسعه‌ای روستاها را توزیع کنیم.

وی گفت: راه اندازی شبکه نظارتی پروژه‌های روستایی از جمله موثرترین روش برای مدیریت روند اجرای پروژه ها می‌باشد و باید به صورت مستمر بازخورد اقدامات در روستاها دریافت شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری از جمعیت روستایی بالایی برخوردار است.

میرعلی رحیمی زاد افزود: ۴۰۴ هزار جمعیت روستایی در استان وجود دارد که ۳۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: با توجه به بالا بودن جمعیت روستایی در استان،باید تلاش برای توسعه روستاها بیش از پیش شتاب گیرد و بتوانیم زیرساخت‌های فرهنگی ، طرح‌های هادی و فضاهای ورزشی را در استان افزایش دهیم.

شبکه نظارتی پروژه های روستایی با مشارکت دفاتر فنی و امور روستایی ، فرمانداری ها و دهیاری ها برای رصد اقدامات عمرانی و طرح های توسعه ای در روستاها فعال می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.