مجید باجلان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در اردبیل افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت زیر مجموعه کمیته امداد بوده و از سال ۹۵ با تاکید مقام معظم رهبری و مجوز بانک مرکزی شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه صد در صد این صندوق متعلق به کمیته امداد بوده و هیچ شخص حقیقی و حقوقی سهامدار آن نیست، اظهار داشت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت نمونه بارز بانکداری اسلامی است.

وی  بیان کرد: هدف از تاسیس این صندوق علاوه بر خدمت‌رسانی آسان و بی‌منت با حفظ شان نیازمندان، ترویج و توسعه سنت حسنه قرض الحسنه در جامعه است.

وی ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت عضو شبکه شتاب بوده و تمامی عملیات آن بر اساس خدمات این شبکه انجام می‌شود و عامل و پشتیبان آن بانک ملی است.

او اضافه کرد: صندوق امداد ولایت در تمامی استان‌ها شعبه دارد و برای رفاه و راحتی مددجویان و نیازمندان در همه ۶۰۰ دفاتر کمیته امداد در کشور یک نفر به عنوان عامل این صندوق به مراجعه کنندگان ارائه خدمت می‌کند.

باجلان گفت: امسال بودجه صندوق ۲۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که در هشت ماه سال جاری ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط این صندوق به ۲۵۰ هزار نفر از نیازمند مددجو پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: سقف تسهیلات پرداختی این صندوق برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان ۵۰۰ میلیون ریال، برای تعمیر و ساخت مسکن شهری و روستایی ۳۰۰ میلیون ریال، وام ودیعه مسکن نیازمندان و مددجویان ۲۰۰ میلیون ریال و وام کارگشایی ۵۰ میلیون ریال می‌باشد.

وی اظهار داشت: مدت زمان باز پرداخت تسهیلات داده شده تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال ۵۰ ماه، بیش از ۱۰۰ میلیون ریال ۶۰ ماه و تسهیلات اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان از ۶ ماه تا یک سال می باشد.

وی بیان کرد: این صندوق به تسهیلات داده شده تا سقف ۵۰ میلیون ریال هیچ کارمزد و سودی نمی گیردو برای تسهیلات بیشتر از ۵۰ میلیون ریال فقط یک بار مزد کار ۲ درصد می گیرد..

معاون اداری مالی کمیته امداد امام (ره)  نیازمندان و مددجویان را خوش حساب‌ترین افراد دانست و گفت: بر اساس اعلام مسئولان بانکی معوقات آنها ۶ تا هشت درصد است در حالی که معوقات این صندوق حدود سه درصد است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار مددجو  و نیازمند در سطح کشور در این صندوق دارای حساب هستند.

باجلان با بیان اینکه ۲۰۰ هزار خیر در کشور حدود چهار هزار میلیارد ریال در این صندوق سپرده دارند، خواستار مشارکت بیش از پیش خیرین و نیکوکاران در حمایت از افراد نیازمند و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شد.

وی اظهار داشت: امسال در مجموع ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی مددجویان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده تا برای ۱۷۰ هزار نفر در کشور شغل ایجاد شود که در ۶ ماهه اول سال جاری حدود ۵۰ درصد تسهیلات در نظر گرفته شده پرداخت و زمینه اشتغال حدود ۸۰ هزار نفر فراهم شده است.

او بیان کرد: کمیته امداد استان اردبیل یکی از نهاد های موفق در کشور بوده و امسال تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: در این سفر با بررسی های صورت گرفته ۵۰۰ فقره وام مورد نیاز مددجویان در استان اردبیل به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال غیر از اعتبار مصوب سالانه اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.