شهامت هدایت روز یکشنبه افزود: این طرح با هدف اصلاح و بازنگری نقشه های سنواتی بر اساس دستور العمل کاداستر با اولویت در حوزه آبخیز و تبدیل اسناد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح کاداستر در این ۱۴ حوزه ۱۲ میلیارد  و ۶۰۰ میلیون ریال اختصاص و هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای طرح کاداستر در حوزه آبخیز سبلان و درویش چای در شهرستان سرعین به مساحت ۲۸ هزارو ۹۰۹ هکتار، حوزه ملا احمد در شهرستان نیر به مساحت هفت هزار و ۶۸۹ هکتار، حوزه کریق و هیر در شهرستان اردبیل به مساخت ۱۶ هزار و ۷۵۰ هکتار و حوزه عنبران در شهرستان نمین به مساحت سه هزار و ۱۰۶ هکتار از جمله آنها است.

وی اضافه کرد: حوزه کورار در شهرستان پارس آباد به مساحت هفت هزار و ۴۱۹ هکتار، حوزه ساری قمیش در شهرستان بیله سوار به مساحت پنج هزار و ۸۸۳ هکتار، حوزه گرمی چای و شور درق در شهرستان گرمی به مساحت ۲۰ هزار و ۶۲۶ هکتار، کندرق، علی آباد و اندبیل در شهرستان خلخال به مساحت ۱۵ هزار و ۷۸۴ هکتار و حوزه فاراب در شهرستان کوثر به مساحت هفت هزار و ۷۸۳ هکتار از دیگر مکانهایی است که طرح کاداستر در آنها در حال اجرا است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: پارسال در اراضی به مساحت ۱۲۵ هزار هکتار با اعتبار هشت میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی و در ۹ حوزه آبخیز داری استان طرح کادستر اجرا شد.

وی گفت: به روز رسانی اطلاعات، نقشه و تبدیل سیستم ثبت املاک و  تعیین محدوده مالکیت های حقیقی و حقوقی از جمله مزایای اجرای طرح کاداستر(حد نگاری ) در اراضی منابع طبیعی استان است.

شهامت هدف از اجرای طرح کاداستر را تثبیت مالکیت اراضی ملی دانست و افزود: با اجرای طرح کاداستر ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی به بهترین نحو ممکن فراهم می شود.

او از مزایای دیگر این طرح را بهره گیری از اطلاعات کاداستر در امور دفاعی شامل پدافند غیرعامل ، امنیتی و مدیریت بحران و مواجهه با حوادث غیر مترقبه ذکر کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه با اجرای این طرح مشخصات اراضی همچون اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه و در بانک کاداستر سازمان ثبت بارگذاری می شود از همین رو اشخصاص حقوقی و حقیقی نمی توانند سند مالکیت معارضی را دریافت کنند که این اقدام دفاع از انفال و حقوق دولت را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش انگیزه سرمایه گذاری در زمین، کاهش دعاوی ملکی و دادگاهی، امکان برنامه ریزی های صحیح فنی و اشتغال زایی و ایجاد درآمد از دیگر اهداف اجرای این طرح است، بیان کرد: اجرای کامل طرح حدنگار ، پدیده زمین‌خواری و تجاوز به اراضی ملی را به صفر میرساند و بسیاری از مشکلات در این زمینه رفع می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.