پروانه رضاقلیزاده روز شنبه در نشست با مدیرکل صدا و سیمای اردبیل افزود: اجرای برنامه‌های ترویجی متنوع از جمله معرفی و رونمایی کتاب، نشست‌های فرهنگی و کتابخوانی، قصه گویی و برنامه بلندخوانی کتاب برای کودکان و چند برنامه با محوریت فرهنگی به صورت مستمر در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود که باید در این زمینه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به فرارسیدن بیست و هفتمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار تشریح کرد: برای اشاعه فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف و مانوس شدن بیش از پیش مردم بویژه کودکان با کتاب و کتابخانه برنامه‌های متنوعی همزمان با هفته کتاب در کتابخانه‌ها اجرا خواهد شد.

وی هفته کتاب را فرصتی مناسب برای ورود کتاب به جمع خانواده‌ها دانست و خواستار مشارکت دستگاه‌های فرهنگی بویژه صدا و سیما برای تاثیرگذاری در این امر مهم شد.

علی ملا احمدی، مدیرکل صدا و سیمای اردبیل هم در این نشست ترویج فرهنگ کتابخوانی را نیازمند عزم نهادهای فرهنگی و خانواده ها دانست و گفت: در این راستا باید کمیته‌ای مشترک از نهادهای مرتبط تشکیل و اقدامی مشترک در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه صورت گیرد.

وی با اشاره به رسالت صداو سیما در تولید برنامه‌هایی با محوریت توسعه فرهنگی بیان کرد: صدا و سیما در برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در رادیو و تلویزیون از ظرفیت کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌کند.

وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می‌شود و به گفته مسئولان فرهنگی دلیل اصلی آن نیز مربوط به گسترش رسانه‌های مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.