به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل افزود: همان‌گونه که مردم در ارتباط با برخورداری از امکانات رفاهی ، عمرانی و زیرساخت‌ها مطالبه‌گر هستند ، در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز باید همان حساسیت را داشته باشند.  

وی اظهار داشت: افزایش حساسیت جامعه و بالا رفتن سطح آگاهی‌ها در ارتباط با ازدواج می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به این رویداد از قبیل تاخیر در ازدواج ، کاهش تمایل به همسرگزینی ، طلاق و ازدواج‌های ناموفق را به میزان قابل توجه کاهش دهد.

وی با بیان اینکه درست نیست جامعه را بویژه در زمینه مسائل اجتماعی بدون مشکل بدانیم، تصریح کرد : راه درست این است که مشکلات را مطرح کرده و برای رفع آنها با کمک صاحب‌نظران و کارشناسان راه‌ها و طرح‌های مناسب را مطرح کنیم چرا که مردم همواره استقبال و برای رفع مشکلات تا حد امکان همکاری می‌کنند.

بهنامجو افزود: این‌گونه نشست‌ها باید به شکل مستمر تشکیل شود و با داشتن انگیزه و باور طرح‌ها را به مرحله اجرا بگذاریم تا از ابتر ماندنشان جلوگیری کنیم و چنین نباشد که یک طرح با آمدن و یا رفتن یک استاندار و یا مدیر تعطیل شود.

استاندار اردبیل همچنین بر لزوم پرهیز از اقدام‌های جزیره‌ای از سوی ارگان‌های ذیربط تاکید کرد و گفت: هر برنامه و طرحی بویژه در ارتباط با مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه باید به شکل متمرکز انجام شود تا بتوانیم به نتایج مورد نظر از اجرای آن برسیم.

وی افزود: با اجرای درست طرح متمرکز مشاوره قبل از ازدواج در استان اردبیل آمار مربوط به میزان طلاق برای سال آینده بیشتر از نصف تعداد آن در سال جاری کاهش یافته و سایر شاخص‌های مرتبط با ازدواج نیز بطور قابل ملاحظه بهبود خواهند یافت.

 بهنامجو گفت: برای اجرای این طرح هم نیروی انسانی و هم اعتبار به اندازه کافی وجود دارد و علاوه بر این تمام ارگان‌ها از بودجه فرهنگی برخوردار هستند و افراد مختلف بخش خصوصی از روان‌شناسان ، جامعه‌شناسان و متخصصان مشاوره تا صاحبان کارخانه‌ها برای کمک به کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه اعلام آمادگی می‌کنند.

وی گروه‌های هدف طرح مشاوره ازدواج را شامل افرادی که هنوز ازدواج نکرده‌اند، و نیز افرادی که قصد ازدواج یا طلاق دارند ذکر کرد.

او بیان کرد: برای نشست ۲ هفته آینده باید همه ادارات و نهادهای ذیربط گزارش عملکردشان را در ارتباط با اجرای طرح مشاوره ازدواج از جمله تعداد پرسنل ادارات به همراه اعضای خانواده و نیز مشاورانی که در این طرح مشارکت خواهند کرد، را آماده و ارائه کنند.

۸۰۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.