ارژنگ عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا افزود: اولویت اول حفظ و صیانت از اشتغال موجود واحدهای تولیدی و صنعتی است و اولویت دوم هم ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش‌های صنعتی ،کشاورزی و گردشگری که با ظرفیت پایین فعالیت دارند.

وی اظهارداشت:اولویت سوم احیای واحدهای راکد و اولویت چهارم هم تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

عزیزی بیان کرد:  یک هزار و ۱۴۶ واحد در بخش صنعت و معدن استان دارای پروانه معتبر هستند که از این تعداد ۷۴۹ مورد فعال و نیمه فعال است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی هم یک هزار و ۹۹۳ واحد تولیدی شناسایی شده که هزار و ۷۰۶ مورد آن فعال ،۲۴۱ مورد راکد بوده که ۱۶۵ مورد آن قابل احیاست.
عزیزی گفت: برای احیای واحدهای کشاورزی ۳هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است که احیای ۵۰ درصد واحد های راکد در بخش کشاورزی برای سال ۹۸ برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی ۱۱۴ واحد دام سبک و سنگین ،۲۶ واحد طیور،۲۳۱ طرح صنایع تبدیلی و ۸ طرح گلخانه ای راکد و نیمه فعال شناسایی شده است .
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان را ۳۹۷ مورد اعلام کرد و گفت:از این تعداد ۱۵۸ طرح قابل احیا شناسایی شده و برای احیای دوباره آنها  ۲هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال  تسهیلات در قالب نوسازی ،بهسازی و سرمایه درگردش مورد نیاز است و احیای ۵۰ درصد آنها در سال جاری برنامه ریزی شده است.

طرح های نیمه تمام استان اردبیل شناسایی شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت:طرح های نیمه تمام در بخش‌های صنعتی ،کشاورزی و گردشگری شناسایی استان شده و احیای آنها مد نظر قرار گرفته است.


عزیزی افزود:در بخش صنعت ۴۶ طرح ،دربخش کشاورزی ۴۹طرح و در بخش گردشگری هم ۴۸ طرح نیمه تمام شناسایی شده که برای تکمیل طرح های صنعتی نیمه تمام ۱۱هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال ،برای تکمیل طرح‌ای کشاورزی نیمه تمام ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و برای تکمیل طرح های گردشگری ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است.
 

وی اضافه کرد: در صورت تکمیل طرح های صنعتی نیمه تمام ۶هزار و ۵۱۶ اشتغال ، تکمیل طرح های کشاورزی ۳هزار و ۴۳۱ اشتغال و تکمیل طرح های نیمه تمام گردشگری ۴۵۳اشتغال در استان ایجاد می شود.

سرمایه گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریالی بانک‌های عامل در استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت:مدیران بانک‌های عامل در سفر به اردبیل سرمایه‌گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریال در استان را تعهد کردند که امید است این سرمایه‌گذاری‌ها هرچه زودتر تحقق یابد.

عزیزی افزود: ۷۰ درصد این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به بانک‌های ملی و کشاورزی در بخش‌های مختلف صنعت،گردشگری و کشاورزی است.

وی اضافه کرد: برای پایاب سد گیوی هم بانک سپه و کشاورزی در تامین فاینانس داخلی اعلام آمادگی کردند و مقرر است ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شود.

عزیزی  اظهار داشت: برای فاضلاب شهر اردبیل و نمین بانک مسکن و ملت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال ، برای پایاب سد سبلان بانک توسعه تعاون ۶۰۰ میلیارد ریال و برای احداث گلخانه‌ها هم بانک کشاورزی به میزان ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.