فرامرز بهنژاد روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: چهار روستای آبرسانی شده استان در شهرستان مشگین‌شهر و ۲ روستا نیز در شهرستان اردبیل واقع شده است.

وی با اشاره به صرف ۲۷۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به این روستاها گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۲ هزار و ۹۳۸ روستایی استان اردبیل از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از منبع مطمئن و دائمی برخوردار شدند.

بهنژاد در ادامه با اشاره به اجرای ۱۵ مجتمع بزرگ آبرسانی در سطح استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند ولی با اجرای این مجتمع ها، بقیه جمعیت روستایی استان نیز از آب مطمئن و دائمی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون ۹۷۸ روستای استان اردبیل تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارد و ۷۱۸ روستای کم جمعیت استان به شبکه آبرسانی روستایی دسترسی ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل همچنین بیان کرد: حدود ۹۶ هزار خانوار با ۳۲۲ هزار نفر جمعیت تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی استان اردبیل قرار دارند.

وی میزان مصرف آب شبکه آبرسانی روستاهای استان اردبیل را حدود ۲۷ میلیون متر مکعب اعلام و اضافه کرد: چهار میلیون متر مکعب از این میزان آب از محل سدهای استان، هفت میلیون متر مکعب از طریق آب سطحی ذخیره شده در تصفیه خانه های روستایی و ۱۶ میلیون مترمکعب نیز از طریق برداشت از مخازن زیر زمینی و چاه ها تامین می شود.

بهنژاد همچنین گفت: هم اکنون بخشی از آب مورد نیاز جمعیت روستایی متصل به شبکه آبرسانی روستایی استان اردبیل از طریق ۲۷۲ حلقه چاه، ۴۶۰ چشمه و ۲۶ رشته قنات و ۱۲ نقطه برداشت آب سطحی تامین می‌شود.

وی با اشاره به آبرسانی سیار به برخی مناطق روستایی استان از طریق تانکرهای آبرسانی سیار خواستار توجه جدی مسئولان کشوری و استانی، خواستار تامین ماشین آلات مورد نیاز در این زمینه شد.

استان اردبیل ۱۱ شهرستان و یک هزار و ۶۹۶ روستا با ۱۲۰ هزار خانوار و حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۱۸ روستای اغلب کم جمعیت این استان به شبکه آبرسانی روستایی دسترسی ندارند.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.