مدیر عامل اتحادیه قرآنی گفت: شورای توسعه قرآن به بلاتکلیفی و نابسامانی موسسات قرآنی و عدم شکل‌گیری اتحادیه یکپارچه دامن زده و به نوعی با اهمال و سهل‌انگاری زمینه تاخیر و تعلل را به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قربانی در نشست اعضای هیئت مدیره کشوری و مدیران عامل اتحادیه‌های مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها در اردبیل اظهار کرد: فعالان حوزه قرآنی با صبر و استقامت و انگیزه بالای کار و فعالیت خروجی شایسته‌ای را در روزهای گذشته مشاهده کردند به طوری که بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حقیقت بستری را فراهم کرده تا اتحادیه کشوری و استانی به رسمیت شناخته شوند.
وی به ابعاد مختلف این بیانیه اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا با این استقلال و فعالیت منسجم اتحادیه بلاتکلیفی و تعلل که شورای توسعه قرآن به آن دامن می‌زد رفع خواهد شد و بدون تاخیر و تعلل کارها در مسیر تعریف شده به پیش خواهد رفت.

مدیر عامل اتحادیه قرآنی با انتقاد از رویکرد تاخیر و تعلل شورای توسعه قرآنی در کشور بیان کرد: این شورا به جای حمایت از استقلال فعالیت اتحادیه با اهمال و سهل‌انگاری سعی کرده به بلاتکلیفی این مجموعه دامن بزند که با صدور بیانیه اخیر همه این اقدامات نامطلوب بی‌نتیجه مانده و در حقیقت اتحادیه جان تازه‌ای گرفته است.
قربانی افزود: ما در قالب این بیانیه ضمن توقف فعالیت اتحادیه و موسسات قبلی تلاش خواهیم کرد تا به صورت مستقل اتحادیه کشوری و به تبع آن استانی در حوزه قرآن فعالیت کند و سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به این بیانیه تمکین کنند.
وی تصریح کرد: در درجه اول اعضای حاضر در این نشست باید گذشته مبهم را فراموش کنندو سعی داشته باشند با همدلی و اتحاد کارها به پیش برود و در حقیقت نقاط ضعف نیز به نوعی برطرف شود.
مدیر عامل اتحادیه قرآنی ضرورت حمایت از این اتحادیه را از جایگاه دولتی، حاکمیتی و نمایندگان مجلس یادآور شد و گفت: این اتحادیه و فعالیت آن نمونه عینی کار مردمی و عمل به اصل 44 قانون اساسی است که در حقیقت بستر یک حرکت موثر و مفید نیز فراهم می‌آید.

قربانی ادامه داد: به رغم هجمه‌هایی که در این اتحادیه بود بیانیه شورای انقلاب فرهنگی و به رسمیت شناخته شدن فعالیت های اتحادیه شرایطی را فراهم کرده تا ما گام به گام کارها را به پیش ببریم و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک با استقلال کامل به شکل‌گیری جامعه قرآنی و شهروند قرآن مدار کمک کنیم.

وی اظهار کرد: از سال 92 تاکنون اسناد و مدارک در اتحادیه‌ها و موسسات قبلی مورد بررسی و بروزرسانی قرار نگرفته که ضرورت دارد با شکل‌گیری اتحادیه جدید در چارچوب قانون همه با رعایت اصل قانون‌مداری برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را انجام دهند.
مدیر عامل اتحادیه قرآنی در پایان خاطرنشان کرد: ما در استان‌ها نیز فعالیت اتحادیه‌ها را با به رسمیت شناختن ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و تبلیغات اسلامی شاهد خواهیم بود تا با تامین اعتبار مورد نیاز این اقدامات و فعالیت‌ها به شکل قانونی انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.