با حضور مسئولان کشوری و استانی دفتر همکاری‌های مشترک صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری اردبیل در محل پارک گشایش یافت.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسم افتتاح این دفتر رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با ابراز خرسندی از آغاز رسمی این همکاری‌ها در اردبیل اظهار کرد: دفتر اردبیل اولین دفتر در سطح کشور است که با مشارکت دانشگاه تهران و صندوق پژوهش و فناوری راه‌اندازی می‌شود که امیدواریم آغازی بر تداوم کمک و همکاری در فعالیت‌های مستمر علمی و فناورانه در اردبیل باشد.
حبیب ابراهیم‌پور با اشاره به اینکه به مدت دو روز مسئولان این دفتر در اردبیل شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه اردبیل را بررسی کردند، خاطرنشان کرد: با افتتاح رسمی این دفتر علاوه بر کاستن از بروکراسی اداری و رفت و آمد متعدد صاحبان طرح‌های و ایده‌های فناورانه به مرکز کشور برای دریافت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در سریع‌ترین زمان ممکن در بدنه پارک علم و فناوری استان نسبت به پرداخ این تسهیلات اقدام خواهد کرد.
وی از ارزیابی 22 شرکت فناور و دانش بنیان در دو روز گذشته در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: برای رونق فعالیت این شرکت‌ها مبالغی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اختصاص یافت که این مبالغ برای اولین در پارک علم و فناوری استان اردبیل پرداخت شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل یادآور شد: در سال‌های گذشته مبلغی که پارک از محل صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده بود 3 میلیارد تومان بود اما با ارزیابی‌های انجام شده از سوی مسئولان صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران بالغ بر 15 میلیارد و 118 میلیون تومان به این واحدها اختصاص یافت که افزایشی 5 برابری را در این بخش شاهد هستیم.
ابراهیم‌پور بیان کرد: از این رقم 24 میلیارد و 800 میلیون ریال برای نمونه‌سازی، 6 میلیارد ریال وام اشتغال، 37 میلیارد ریال تجهیزات تولیدی، 17 میلیارد ریال سرمایه در گردش، 5 میلیارد ریال لیزینگ و 62 میلیارد ریال نیز وام بانکی 11 درصدی به استان تخصیص داده شد.

وی موضوع دیگر را عقدقرارداد با صندوق در راستای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان تا سفر ریاست جمهوری به اردبیل اعلام کرد و گفت: اردبیل در منطقه می تواند به شکل پارکی که توانمند‌سازی شرکت‌های دانش بنیان را به صورت مستقل انجام می‌دهد وارد عمل شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردیبل با اشاره به اینکه فرآیند اخذ صندوق پژوهش و فناوری بسیار سخت است به طوری که در حال حاضر در آذربایجان شرقی این صندوق وجود ندارد، تصریح کرد: این صندوق‌ به طرق مختلف با بانک‌ها وارد قرارداد و همکاری مشترک می‌شود و ما نیز توانستیم با صنوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران وارد مذاکره شدیم و نمایندگی را در اردبیل ایجاد می‌کنیم.
ابراهیم‌پور اضافه کرد: این نمایندگی به ما کمک می‌کند تا پول‌هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده از طریق همین صندوق در اردبیل پرداخت شده و شرکت‌های دانش بنیان ما قرار نیست به تهران بروند.
وی ابراز امیدواری کرد؛ با افزایش سالانه اعتبارات از سوی صندوق تعداد شرکت‌های دانش بنیان در اردبیل افزوده شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.