به گزارش ایرنا، محمد فیضی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: لایحه تاسیس و ایجاد منطقه آزاد در مجلس نهم رای نیاورده بود که با پیگیری نمایندگان این لایحه در مجلس دهم رای آورد.

وی با بیان اینکه مجلس برای رفع ایراد شورای نگهبان تلاش می‌کند، اظهار داشت: همچنین نمایندگان استان تلاش می‌کنند در اصلاحیه جدید اردبیل و نمین و یا اردبیل و مشگین شهر نیز به این لایحه اضافه گردد.

او با بیان اینکه هنوز اضافه شدن بخش‌هایی از استان به لایحه مصوب اولیه منطقه آزاد اردبیل قطعی نشده است، ادامه داد: اضافه شدن هر بخش از استان به منطقه آزاد به توسعه همه جانبه استان کمک خواهد کرد.

وی احتمال اضافه شدن یکی از موارد بالا به این لایحه را بسیار زیاد دانست و بیان کرد: اینکه بعضی افراد ادعا می‌کنند پرونده تاسیس منطقه آزاد تجاری در استان بسته و بایگانی شده صحت ندارد.

او اضافه کرد: مناطق آزاد تجاری و صنعتی در صادرات، اشتغال، عمران و توسعه منطقه‌ای و توسعه تجارت و رونق اقتصادی موفق تر از سرزمین اصلی بوده و اتهام قاچاق و تبدیل منطقه آزاد به محل واردات بی رویه بی اساس است.

فیضی گفت: هیچکس منکر برخی نارسایی‌ها در زمینه فعالیت مناطق آزاد نیست ولی مزایای ایجاد آن در توسعه متوازن، اشتغالزایی، رونق اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری غیرقابل انکار است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بالای کشاورزی، مرزی بودن و وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تجارت مرزی موفق تر از سایر مناطق آزاد خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم تلاش برای ایجاد و سرمایه گذاری صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، نزدیکی به بازارهای هدف و صادرات محصولات را از جمله مزیت‌های ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: با وجود معافیت‌های گمرکی، تخفیف‌های مالیاتی و کاهش عوارض در مناطق آزاد، رغبت برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اردبیل بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به فعال‌سازی منطقه ویژه اقتصادی نمین و اجرای چندین واحد صنعتی در محدوده آن بیان کرد: آماده سازی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این منطقه توسط بنیاد شاهد در حال اجرا بوده و فرصت آفرینی خوبی در زمینه سرمایه گذاری در آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه در 2 سال اخیر اعتبارات راه‌سازی در استان افزایش چشمگیری داشته است، اضافه کرد: تا سال 96 فقط برای احداث 250 کیلومتر راه در استان اردبیل ردیف اعتبار ملی در نظر گرفته شده بود اما هم اکنون  احداث 700 کیلو متر راه دارای ردیف بودجه ملی است.

فیضی گفت: با تلاش نمایندگان استان در مجلس دهم و مسئولان رفع محرومیت زیرساخت های استان مورد توجه جدی قرار گرفته و به ویژه گره کور احداث راه آهن و بزرگراه ها در استان گشوده شده است.

وی با اشاره به اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع بودجه‌ای ملی و نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی بانک ملی برای اجرای پروژه راه آهن میانه - اردبیل در سال گذشته افزود: امسال نیز  در مجموع چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به افزایش 40 درصدی بودجه عمرانی استان در سال 98 اظهار داشت: در بودجه 98 اعتبارات خوبی در حوزه های آبرسانی و بهداشت و درمان برای استان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: همچنین از محل سه درصد سهم استان های محروم و کم برخوردار و مناطق نفت خیز کشور سهم این استان از 530 میلیارد ریال سال گذشته به 560 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با تقدیر از زحمات خبرنگاران در تبیین دستاوردهای نظام و مسئولان اضافه کرد: حرفه خبرنگاری علم و هنر است و این قشر زحمتکش در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و جامعه نقش بسزایی دارند.

6130/6016

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.