به گزارش ایرنا ، محبوب حیدری روز جمعه در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی جنوب استان و تجلیل از خبرنگار ایرنا افزود: ترمیم و مرمت هزار و ۳۰۰ متر از جاده قدیم خلخال - گیوی در محل رانش کوه از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخودار بوده و بهره‌برداری از این پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: با توجه به احداث چهار ابنیه بزرگ در مسیر عملیات اجرایی این پروژه در کنار حجم بزرگی از عملیات خاک‌ ریزی و خاک‌برداری کار اجرایی این پروژه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط پیمانکار مجری پیش رفته است.

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از راه در حال احداث خلخال ،شال ، ماجولان به ماسوله در استان گیلان تا پایان فصل کاری امسال تلاش می‌شود، افزود: از هفت کیلومتر مسیر راه‌سازی شده این جاده در حوزه استحفاظی استان اردبیل و منطقه شاهرود خلخال چهار کیلومتر آماده آسفالت‌ریزی است.

وی گفت: در صورت حل مشکل کارخانه‌های تعطیل تولید آسفالت خلخال چهار کیلومتر یاد شده و سه کیلومتر باقیمانده راه در حوزه خلخال تا پایان شهریور آسفالت شده و زیر ترافیک قرار خواهد گرفت.

او در بازدید از پروژه راه اصلی خلخال ،کلور ،درام به منجیل نیز اظهار داشت: برغم محدودیت‌های اعتباری این پروژه از پیشرفت قابل قبولی در حوزه استان اردبیل برخوردار بوده و با جذب حداکثری اعتبارات سالانه پروژه این را به مرحله آماده‌سازی برای تردد می‌رسانیم.

وی بیان کرد: با توجه به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح برای تکمیل و بهره‌برداری کامل تخصیص سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی روند عملیات اجرایی این راه اصلی منطقه جنوب استان را طولانی کرده است.

او با بیان اینکه پروژه احداث کمربندی خلخال به طول پنج کیلومتر در شرایط فعلی پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری اعتبار نیاز دارد، افزود: با توجه به شرایط موجود تلاش می‌کنیم ۲ کیلومتر از این پروژه را بهره‌برداری و با هدایت خودروهای ورودی از جاده جدید اردبیل به خلخال ترافیک خیابان‌های حاشیه منطقه جنوب غربی شهر را به سمت این کمربندی هدایت کنیم.

حیدری در خصوص راه هشجین به راه اردبیل - سرچم نیز گفت: برغم اینکه این راه جزو راه‌های شریانی استان نبوده و فاقد ردیف اعتباری ملی است، با توجه به درخواست‌های مکرر مردم منطقه و پیگیری نماینده مردم خلخال در صورت تامین اعتبار از منابع اعتباری خاص پنج کیلومتر از این پروژه ۱۴ کیلومتری را  اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در سفر به خلخال با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا و گرامیداشت روز خبرنگار از تلاش بهرام نقی زاده خبرنگار ایرنا تجلیل کرد.

استان اردبیل ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.