کمال اکبری روز پنجشنبه در نشست تشکل‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: با راه اندازی این سامانه صدور مجوز و فرایند فعالیت سمن‌ها تسهیل شده و از آنها  برای دریافت مجوز به وزارت کشور به صورت مکرر مراجعه نخواهند کرد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور اضافه کرد: تا یک ماه آینده آیین‌نامه مربوط به استعلام سمن‌ها به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود و  با این کار صدور مجوز ها در کمتر از 2 هفته انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: دولت به معنای واقعی بدنبال گسترش مشارکت اجتماعی است تا در توسعه سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد همه ادارت و سازمان‌ها ورود پیدا کنند.

اکبری  بیان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید به سازمان‌های مردم نهاد کشور مثبت و بر مبنای مشارکت فعالانه است و تشکل های مردم نهاد می‌توانند بخش زیادی از بار مسئولیتی دولت را برعهده گیرند و تاکنون نیز با دولت همراهی مناسبی داشته‌اند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور ادامه داد: همه تلاش ها برای حمایت از سازمان‌های مردم نهاد به کار گرفته شده زیرا این اعتقاد وجود دارد که این سازمان‌ها آشنا ترین، متخصص‌ترین، پیگیرترین و کم‌ هزینه‌ترین افراد برای انجام وظایف اجتماعی هستند.

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور نمونه موفق سمن ها را در حوزه محیط زیست دانست و افزود:حدود هزار سمن در حوزه محیط زیست کشور فعال است.

7110/6016

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.