با حضور فرماندار و نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی شام اسبی کتابخانه عمومی شهید بهزاد محمدی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این مراسم مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: این کتابخانه مشارکتی با تلاش و حمایت بانک صادرات و اهدای زمین از سوی اهالی عملیاتی شده که امیدواریم مردم این منطقه از این سرمایه‌گذاری فرهنگی و ارزشمند استفاده کنند.

پروانه رضاقلیزاده خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی شهید بهزاد محمدی روستای شام اسبی به مساحت 170 مترمربع و با صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال اجرایی و عملیاتی شده که در کنار ساخت این کتابخانه نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز نسبت به تجهیز آن اقدام کرده است.
وی این کتابخانه را بیست و دومین کتابخانه شهرستان اردبیل و چهارمین کتابخانه روستایی در این شهرستان اعلام کرد و گفت: در استان اردبیل 79 باب کتابخانه وجود دارد که 47 باب آن در شهرها، 16 باب در روستاها و 16 باب نیز به صورت مشارکتی احداث شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: احداث و راه‌اندازی این کتابخانه‌ها قطعا به توسعه فرهنگی و تقویت برخی زیرساخت‌های دیگر کمک خواهد کرد و اهالی می‌توانند در مدت سه ماه به صورت رایگان به عضویت این کتابخانه درآمده و از امکانات آن استفاده کنند.
رضاقلیزاده ادامه داد: در این کتابخانه بیش از 3 هزار و 700 جلد کتاب با همکاری اهالی تدارک دیده شده است و در کنار تجهیز کتابخانه به کتاب‌های ارزشمند تلاش بر این است تا نشریات و سایر بخش‌ها نیز تجهیز و اهالی از آن استفاده کنند.
وی با قدردانی از کمک اهالی منطقه و تلاش دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا تصریح کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات دولت قادر به ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها نیست و ما از ظرفیت بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی در ساخت کتابخانه‌ها استفاده می‌کنیم تا در بهترین شرایط مخاطبان از کتاب‌ها و منابع ارزشمند استفاده کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: این کتابخانه دارای بخش نشریات، کودک، مرجع، سالن مطالعه و همچنین متصل به شبکه اینترنت است که مراجعین می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.
رضاقلیزاده به برگزاری بیش از 2 هزار برنامه فرهنگی و هنری در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: قطعا در این روستا نیز با احداث این کتابخانه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری مورد حمایت قرار خواهد گرفت و اهالی می‌توانند از این فضا و بستر فراهم شده استفاده کنند.
شیرینی نماینده بانک صادرات نیز در این مراسم اظهار کرد: کتاب به عنوان سرمایه و دارایی یک جامعه فرهیخته در آگاهی‌بخشی و تعمیق مفاهیم دینی و معرفتی بسیار تاثیرگذار است و همه باید عادت به مطالعه را در زندگی به عنوان یک امر جدی مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: بانک صادرات در توسعه و تقویت برنامه‌های فرهنگی ورود عالمانه پیدا کرده و در ساخت مدرسه و کتابخانه با اولویت مناطق محروم تلاشی جدی می‌کند.
در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خانواده شهید بهزاد محمدی تجلیل و تعدادی از اهالی روستای شام اسبی به این کتابخانه کتاب اهدا کردند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.