حسین بابویی روز یکشنبه  در حاشیه سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور در اردبیل به خبرنگار ایرنا گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در حوزه ورزش و تندرستی میزبان برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور کشور است که با محوریت حفظ محیط زیست سالم و آگاهی بیشتر نسل آینده از اهمیت مسایل زیست محیطی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در سند تحول بنیادین در کنار تحصیل و تهذیب، به موضوع ورزش و تندرستی دانش‌آموزان تاکید شده به طوری که شایسته است در سطح مدارس و فضاهای آموزشی با یک مدیریت مناسب، در کنار انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی، به مساله نشاط و سر زندگی دانش‌آموزان و نسل آینده توجه شود.

بابویی ادامه داد: با تاکید مقام معظم رهبری باید مدارس به یک محیط شاداب و سرزنده در سایه برگزاری مسابقات ورزشی، اردوها و رویدادهای فرهنگی و هنری تبدیل شود تا پویایی و نشاط نسل آینده را به عینه مشاهده کنیم.

وی اظهار کرد: مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های ورزشی در مدارس از المپیاد ورزشی و ساعات درسی تربیت بدنی آغاز می‌شود اما در یک سطح وسیع‌تر، با همراهی اولیای دانش‌آموزان و تلاش مربیان و معلمان تربیت بدنی، دانش‌آموزان مستعد در بیش از ۱۴ رشته توان خود را به نمایش می‌گذارند.

رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور افزود: نتیجه المپیاد ورزشی به صورت مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی، راهیابی منتخبان به مرحله کشوری است به طوری که ۱۰ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور در تابستان امسال در قالب سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان درگیر مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی هستند.

وی همچنین گفت: این ۱۰ هزار دانش‌آموز در ۱۴ رشته ورزشی و در دو مرحله به صورت پنج رشته در ایام دهه فجر و ۹ رشته نیز در تابستان در قالب مسابقات نفس‌گیر با همدیگر در حال رقابت هستند تا منتخبان، در قالب تیم‌های ورزش دانش‌آموزی آماده حضور در رقابت‌های ملی و بین‌المللی شوند.

بابویی اضافه کرد: از بین استان‌های مختلفی که متقاضی برگزاری مسابقات بودند، اردبیل با توجه به داشتن زیربناها و امکانات در ورزش انفرادی و گروهی در دو رشته فوتسال و والیبال به عنوان میزبان انتخاب شد.

رییس فدراسیون ورزش ‌دانش‌آموزی، نقش ورزش را در پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: هم اکنون در پنج استان کشور شامل چهارمحال و بختیاری، اصفهان، سمنان، گیلان و اردبیل مسابقات ورزش دانش‌آموزی در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، مسابقات فوتسال و والیبال دانش‌آموزان پسر در قالب سی و ششمین دوره مسابقات ورزش دانش‌آموزی کشور از سه روز پیش در اردبیل آغاز شده است و امروز پایان می‌یابد.

در قالب این مسابقات ۸۰۶ دانش‌آموز برای شرکت در سی و ششمین دوره مسابقات ورزش دانش‌آموزی از ۳۱ استان کشور به اردبیل آمده‌اند و در جریان آن ۳۷۲ دانش‎آموز فوتبالیست در قالب ۳۱ تیم استانی و ۴۳۴ ورزشکار والیبالیست در قالب ۳۱ تیم از استان‌های کشور در حال رقابت هستند.

به گفته حمیدرضا صاحب معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، برای حضور در این رقابت ورزشی در قالب هر تیم فوتسال دانش آموزی استان‌های کشور ۱۲ نفر و هر تیم والیبال نیز ۱۴ نفر دانش آموز پسر دوره متوسطه اول و متوسطه دوم از ۳۱ استان کشور به اردبیل اعزام شده‌اند.

تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات در سالن ورزشی امام خمینی(ره) آموزش و پرورش، سالن شهید آسمانی و سالن جهان پهلوان حسین رضازاده و نیز سالن ورزشی دانشگاه پیام‌نور استان اردبیل، بازی‌های خود را برگزار کردند.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.