به گزارش ایرنا ،کریم‌الله محبوبی روز شنبه در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان جشن گلریزان خلخال افزود: امسال میزان مشارکت‌های مردمی به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در سال ۹۵ جشن گلریزان تنها در ۹ شهر استان برگزار شد ولی با تلاش‌های صورت گرفته این جشن در سال  ۹۶ در ۱۶ حوزه قضایی ، در سال ۹۷ در ۲۰ حوزه قضایی و امسال در ۳۲ حوزه قضایی استان برگزار شد.

او همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های جدیدی با هدف افزایش میزان کمک‌های مردمی به آزادی زندانیان مالی در مرکز و شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در زمستان سال گذشته نخستین همایش روحانیون ،مداحان و حسینیان در اردبیل نتیجه مطلوبی داشته و یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال در این همایش به آزادی زندانیان مالی مشارکت شد.

وی اظهار داشت: در نخستین همایش بانوان خیر اردبیل در سال ۹۵ نیز بیش از ۹۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان مالی جمع‌آوری شد که این میزان در سال ۹۶ به ۸۳۰ میلیون ریال و در سال گذشته به یک میلیارد و ۵۳ میلیون ریال افزایش یافت.

او با اشاره به برگزاری نخستین همایش بانوان خیر خلخال در اسفندماه سال گذشته و جمع‌آوری ۱۲۰ میلیون ریال به آزادسازی زندانیان مالی ،افزود: این جشن زمستان امسال در سایر شهرستان‌های استان برگزار خواهد  شد.

او همچنین بیان کرد: جشن بزرگی با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زندانیان مالی در دهه ولایت و امامت امسال در ایام عید قربان تا غدیر در مرکز استان اردبیل برگزار خواهد شد.

محبوبی افزود: در سال گذشته ۲۸۴ زندانی جرایم مالی غیرعمد زندان‌های استان اردبیل با مبلغ بدهی مالی ۷۰۰ میلیارد ریال با استفاده از کمک‌های مالی مردمی جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان ،همچنین جلب رضایت شاکیان ،ارائه تسهیلات بانکی و آورده خانواده زندانی از زندان آزاد شدند. 

وی اظهار داشت: از لحاظ میزان مشارکت‌های مردمی در جشن‌های گلریزان امسال شهرستان خلخال رتبه نخست استان را برای سال سوم کسب کرد و شهرستان‌های سرعین ،نمین ، کوثر و پارس آباد به ترتیب چهار شهرستان برتر استان در این زمینه شدند.

او گفت: در بین حوزه‌های قضایی بخش‌های استان اردبیل نیز بخش هشجین خلخال رتبه نخست را در این زمینه کسب و بخش‌های انگوت ،هیر ،ثمرین و فخرآباد به ترتیب چهار حوزه قضایی بخش های استان شدند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.