فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اردبیل در نشست با معاون وزیر کشور از شکاف جنسیتی و همچنین بی‌توجهی در استفاده از توان مدیریتی بانوان انتقاد کرده و بر سر مسایل سیاسی بین فعالان اصولگرا و اصلاح‌طلب بحث بالا .ِگرفت

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این جلسه یاور عبدی به نمایندگی از جامعه ایثارگران و آزادگان با انتقاد از برخی فرصت‌طلبان که انقلاب اسلامی را دکان ثروت، شهرت و ریاست خود دانسته و همواره از جاه‌طلبی‌ها سخن به میان می‌آورند ضرورت اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تکمیل پروژه راه آهن اردبیل به عنوان مطالبه مردم با گذشت 18 سال از شروع عملیات اجرایی آن و همچنین خروج استان از بن بست ریلی و هوایی را خواستار شد. سیدحاتمی به عنوان نماینده بانوان اعلام کرد؛ شکاف جنسیتی در کشورمان در بالاترین سطح قرار دارد به طوری که در بین 149 کشور دنیا ایران در این زمینه 142 را دارد به طوری که این شکاف جنسیتی در استان اردبیل در عرصه‌های مختلف اسفناک به نظر می‌رسد. این فعال اجتماعی به غفلت و بی‌توجهی نسبت به مدیریت توانمند بانوان اشاره کرد و گفت: در برابر این حرکت بی‌نظیر عده‌ای همچون صخره‌ای بتنی در برابر خواسته بانوان ایستاده‌اند به طوری که ما کمترین انتصاب‌ها را در مدیریت بانوان در این استان شاهد هستیم که این عامل نارضایتی زنان توانمند این استان است.
اصلاح‌طلبان در تشکیل کابینه شریک نیستند
شهرام محمدی به نمایندگی از حزب اصولگرایان با تاکید بر تقویت مولفه‌های سرمایه اجتماعی و نقش و کارکرد دولت در ایجاد باورهای اطمینان‌بخش برای جوانان تصریح کرد: جریان اصولگرایی که به عنوان منتقد دولت در عرصه حاضر است همسو با اهداف نظام اسلامی برای حرکت شتابنده نظام اسلامی هیچ بن‌بستی قایل نیست اما به نظر می‌رسد در دولت تدبیر و امید توسعه در مدار شتابانی نیست و ما در همین استان اردبیل شاهد از دست رفتن کشت و صنعت و زنجیره ارزشمند آن با واگذاری ارزان قیمت به بخش خصوصی، تاخیر و تعلل در تکمیل پروژه‌ها به ویژه راه آهن اردبیل، احیای حقابه قزل اوزن، تروما و ... هستیم به طوری که منطقه آزاد تجاری همچنان به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است.
فلسفی رئیس شورای اصلاح‌طلبان نیز با بیان اینکه همه مشکلات کشور زیر سر دولت اصولگرای احمدی‌نژاد بوده و هنوز هم ملت تاوان ندانم‌کاری‌ها را در آن مقطع خفت‌بار پس می‌دهند، خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که با درآمدهای افسانه‌ای دولت مهرورز از زمین تا آسمان تفاوت احساس می‌شود استاندار اردبیل با چنگ و دندان پروژه راه آهن اردبیل را به جد دنبال می‌کند به طوری که در 16 سال گذشته این پروژه تنها 46 درصد پیشرفت داشته و در این یک سال 10 درصد به پیشرفت آن افزوده شده است.
وی بیان کرد: هر چند ما اصلاح‌طلبان در تشکیل دولت شریک هستیم اما در کابینه شراکتی نداریم ولی از دولت اول و دوم روحانی نیز به خاطر این شرایط سخت اقتصادی گله‌ای وجود ندارد.
فلسفی با بیان اینکه بسیاری از تاخیر و تعلل در تکمیل پروژه‌ها میراث دولت مهرورز است، گفت: راه آهن، پتروشیمی اردبیل، منطقه ویژه اقتصادی، تروما و ده‌ها پروژه دیگر نوزاد نارس دولت گذشته است که امروز در این شرایط سخت اقتصادی دولت تدبیر و امید باید آنها را به سرانجام برساند در حالی که تصمیمات دولت مهرورز هیچ گلی بر سر مردم استان نزده است.
فتحی‌ بیطرف به نمایندگی از فعالان اقتصادی صنعتگران را بیچاره و درمانده در این سیاست‌بازی دولتمردان اعلام و اظهار کرد: بنده در کمتر از 9 ماه پتروشیمی اردبیل را آماده  افتتاح کردم در حالی که سال‌های سال است که پروژه پتروشیمی دولتی در این استان خاک می‌خورد.
سجاد محمدحسین‌پور به نمایندگی از کارگران ضرورت تامین امنیت شغلی، ارتقای مهارت کارگران و بهبود معاش آنها را یادآور شد و بیان کرد: کارگران امروز از عدم تامین امنیت شغلی و بیکاری‌های فصلی نگران هستند که ضرورت دارد دولت در این زمینه برنامه منسجمی را داشته باشد.
آرش بیگ‌پور به نمایندگی از جوانان گفت: در دولت نهم شاهد یاس و ناامیدی در بین جوانان بودیم اما دولت تدبیر و امید با میدان دادن به تشکل‌های مردم‌نهاد و ارتقای فضای مدنی و گفتگو سعی کرده تا اعتماد و اطمینان حضور جوانان را در عرصه‌های مختلف افزایش دهد.
وی به ساختار ناکارآمد دولت‌ها در ایجاد فساد و رانت اشاره و تصریح کرد: در این ساختار اداری غیرچابک و بروکراسی پیچیده قطعا ناکارآمدی مدیریت نیز زمینه برخی از مفاسد را فراهم کرده که باید با میدان به جوانان در این زمینه بهتر و شایسته‌تر از این عمل کرد.
حامد نقی‌زاده نماینده جامعه دانشجویان به نبود صنایع مادر و صنعتی در این استان و تعطیلی بسیاری از واحدها اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی این استان تنها روی کاغذ مانده و هیچ اقدامی برای راه‌اندازی آن نشده است.
وی با انتقاد از فضای ناسالم نقد و پیگیری مطالبات در 6 سال اخیر بیان کرد: سرکوب جوانان و دانشجویان به یاس و ناامیدی آنها منجر شده و هیچ تحرکی را در دانشگاه‌ها در راستای پیگیری مطالبات به حق آنها شاهد نیستیم.
نقی‌زاده ادامه داد: دولت به جای امن کردن دانشگاه‌ها به امنیتی کردن دانشگاه‌ها روی آورد که انتظار می‌رود در دو سال باقیمانده شاهد آزادی زندانیان دربند و دوری دانشگاه‌ها از فضای خفقان باشیم.
ایرانی جم نماینده بازاریان و اصناف محورهای گفتگو و تعامل هر چه بهتر نخبگان، احزاب و گروه‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: بازاریان نیز در این شرایط سخت اقتصادی در کنار مردم هستند و تلاش می‌کنند تا با رعایت انصاف زمینه بهبود معیشت آنها را فراهم کنند.
حسن‌زاده نماینده اساتید دانشگاه‌ها ضرورت سیاست‌گذاری پخته در استان را در بهبود شرایط اقتصادی و تحرک طرح‌ها و پروژه‌های مختلف یادآور شد و بیان کرد: ما باید مکانیزم گفتگوی منطقی و نقد سازنده را در استان فراهم کنیم تا در یک فرآیند تفاهم و همدلی بتوانیم این تصمیمات درست را در راستای توسعه و پیشرفت استان بکار ببریم.
هادی صباغی نیز به نمایندگی از جامعه رسانه و مطبوعات استان اردبیل اظهار کرد: مطبوعات و رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند اما در این شرایط سخت به ویژه نشریات استان‌های کمتر توسعه یافته در تخصیص یارانه و توزیع کاغذ با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی به فعالیت 198 رسانه در این استان در قالب 141 نشریه، 44 پایگاه خبری و 13 پایگاه الکترونیکی اشاره و خاطرنشان کرد: نیمی از این رسانه‌ها در استان غیرفعال هستند در حالی که در این جنگ روانی و گسترده رسانه‌ای دشمنان رسانه‌ها در خط مقدم قرار دارند.
صباغی با انتقاد از فضای نابسامان مجازی در سطح کشور و استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه فعالان این عرصه خود را رسانه تلقی می‌کنند در حالی که آنها را باید در حیطه پیام‌رسان‌ها دانست که امیدواریم به شکل سالم فعالیت‌ها در این حوزه ساماندهی شود.
گنجی به نمایندگی از جامعه فرهنگیان نیز گفت: براساس اسناد بالادستی رسالت عظیم تعلیم و تربیت برعهده معلمان است اما معلمان ما امروز با دغدغه‌های جدی در انجام مسئولیت و ماموریت روبرو هستند در حالی که در دولت تدبیر و عقلانیت انتظار می‌رود جریان تعلیم و تربیت مورد حمایت جدی قرار گیرد.
وی اولویت آموزش و پرورش را در عرصه تعلیم و تربیت نسل آینده جلب رضایتمندی معلمان، صیانت از استعدادهای ناب در این عرصه و تعیین یک مکانیزم مشخص برای جلب مشارکت معلمان اعلام کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.