مدرس حوزه علمیه قم گفت: امام راحل در قرن معاصر مسیر برائت از مستکبران شرق و غرب را زنده کرد و به امت‌های اسلامی در رسیدن به آرمان‌های بلند امیدواری داد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام احتشام در آئین بزرگداشت ارتحال امام راحل در مصلی اردبیل اظهار کرد: امام راحل در زمره مجاهدین مخلص و آزاده‌ای است که در اوج خفقان نظام شاهنشاهی ندای توحیدی سر داد تا بعد از سال‌ها تلاش و تحمل سختی‌ها بتواند امت اسلامی را در مسیر حقانیت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آیات صریح قرآن مومنان به دو دسته تقسیم می‌شوند که بخشی از آنها تنها به خواندن نماز و قرائت قرآن و عبادت‌های ظاهری مشغول می‌شوند که البته نتیجه اعمال آنها بهشت است اما گروهی دیگر به عنوان مجاهد در راه خدا با مال و جان خود از کیان دین دفاع می‌کنند که جایگاه و مرتبه آنها والاتر و بالاتر است.
مدرس حوزه علمیه قم نمونه این مومنان و مجاهدان را در طول تاریخ فرزندان ائمه اطهار به ویژه حضرت علی(ع) و 14 معصوم توصیف کرد و گفت: قطعا آنهایی که در راه خدا مجاهدت با مال و جان می‌کنند و در منشور استقامت و ایستادگی نامشان ذکر می‌شود درجه‌ای والاتر و قرب عظیم در نزد خدا دارند.
احتشام از امام راحل به عنوان مجاهد قرن معاصر یاد کرد و افزود: آن حضرت نه تنها دین را از اصالت پوسته‌ای و ظاهری نجات داد بلکه به صراحت اعلام کرد که قرن آینده قرن اسلام است و با تقویت روحیه دین‌باوری و دشمن‌ستیزی امت اسلامی را از خطر مستکبران آگاه ساخت.

وی به بیان شعارهای تبلیغاتی در این 40 سال از سوی عده‌ای فریب‌خوره و برگشته از راه امام و آرمان بلند انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امام خمینی در سن 42 سالگی و با نوشتن کشف‌الاسرار خطاب به همه علما و خواص اعلام کرد که باید یک نهضت عظیم در مقابله با مستکبران و جهانخواران به راه اندازیم و به دنیا اعلام کنیم که اسلام جاودانه‌ترین دین حیات‌بخش بشری است.

مدرس حوزه‌های علمیه قم اولین جرقه حرکت بیدارگر امام را مربوط به سال 1323 و اعلان برائت از مستکبران و ظالمان روزگار اعلام کرد و گفت: امام از همان روز راه برائت از دشمنان اسلام را برای امت اسلامی نشان داد اما جای تاسف اینجاست که با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز عده‌ای این راه نورانی را نشناخته‌اند.

احتشام خاطرنشان کرد: اگر عده‌ای امروز فریاد بلند امام را در مبارزه با آمریکا و ایادی کفر می‌شناختند دم از مذاکره و اجرای برجام نمی‌زدند چرا که ما در برجام نقد را داده‌ایم و نسیه گرفته‌ایم.
وی اظهار کرد: همانطوری که جانشین برحق امام اعلام کردند ما نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگی در منطقه اتفاق می‌افتد بلکه باید در دفاع از آرمان امام که همان حمایت از محرومان و ایستادگی در برابر ظالمان است را ادامه داده تا امت اسلامی را از چنگال آمریکا، صهیونیسم و رژیم‌های وابسته منطقه نجات دهیم.

مدرس حوزه‌های علمیه قم به نفوذ بی‌نظیر اسلام در منطقه و تلاش برای شکل‌گیری امپراتوری عظیم اسلامی را یادآور شد و بیان کرد: برخلاف آنهایی که وصیتنامه امام را که مربوط به سال‌های گذشته است در رسانه‌ها ذکر می‌کنند امام در 6 فروردین سال 68 آخرین وصیتنامه خود را نوشت که در آن 7 بار از واژه خون بر دل کردن، بی‌مهری اطرافیان، درد و رنج ناشی از بی‌تدبیری برخی مسئولان و خائنان داخلی و صبر و تحمل در برابر بسیاری از ناملایمتی‌ها سخن به میان آورده و در منشور استقامت خود بیش از 48 بار بر آمریکا و شوروی مرگ و لعن فرستاده است.

احتشام گفت: امروز آمریکا ضعیف‌تر از هر زمان دیگر از قدرت امت اسلامی واهمه دارد و در برابر واهمه استکبار جهانی ما امروز به قدرت نظامی برتر با ساخت پهپادها و موشک‌ها و سایر تجهیزات نظامی مجهز شدیم و به کوری چشم دشمنان به زودی آمریکا و ایادی کفر را زیر پا خواهیم گذاشت.

وی در پایان بیان کرد: امروز اگر برخی مسئولان ترس و واهمه را از خود دور کنند ما به یک قدرت بی‌نظیر در دنیا تبدیل خواهیم شد و قطعا با تداوم راه شهدا و امام شهیدان می‌توانیم در عرصه‌های جهانی و حتی بین‌المللی موفق عمل کنیم.
در این مراسم که همراه با برپائی دسته‌جات عزاداری و سوگواری در ارتحال امام راحل بود رهروان و شیفتگان روح‌الله با حضور در خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به مصلی به سینه‌زنی پرداخته و در فرق یار گریستند.

نظیر این مراسم علاوه بر شهر اردبیل در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.