به گزارش ایرنا ، اسد حسن زاده روز یکشنبه در همایش روز ملی جمعیت در اردبیل افزود: میانگین جمعیت سالمندان در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است و پیش بینی شده تا 30 سال آینده آمار سالمندان استان به چهار برابر برسد.
وی اظهارداشت: میانگین و هرم سنی نشان می دهد جمعیت استان اردبیل به سمت پیری در حال حرکت است و برای جلوگیری از این آسیب باید تدابیری صورت گیرد.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل همچنین افزایش آمار طلاق در استان را نگران کننده خواند، افزود: میزان طلاق 8.43 در هزار در بین بانوان متاهل است.
وی افزود: نرخ رشد جمعیت استان تا اواخر دهه 80 سیر نزولی داشت که با اجرای سیاست های جمعیتی و برنامه های بازدارنده ،کاهش جمعیت متوقف شده و در حال حاضر نرخ باروری در استان 1.9 درصد برآورد شده است .
حسن زاده گفت: بیشترین مرگ و میر در استان اردبیل مربوط به بیماری های قلبی و عروقی و بعد سرطان ها و تومور ها است .
وی بیان کرد: درگروه سنی زیر 5 سال و 5 سال الی 15 سال بیشترین مرگ و میر ناشی از ناهنجاری های مادرزادی ،در گروه سنی 15الی 30 سال حوادث غیر عمد ،در گروه سنی 30 الی 45 سال باز حوادث غیر عمد ،درگروه سنی 45الی 60و 60 الی 75 سال ناشی از بیماری های قلبی و عروقی می باشد .
بر اساس سرشماری اخیر میزان جمعیت استان اردبیل از یک میلیون و 248 هزار و 488 نفر در سال 90 به یک میلیون و 270 هزار و 420 نفر در سال 95 رسیده است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.